مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار کنکور و دانشگاه

نرخ غذا و اجاره‌بهای خوابگاه‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

مطالب پربازدید

خوابگاه دانشجوییمعاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزایش نرخ غذا و خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد و گفت: بر این اساس قیمت وعده‌های ناهار و شام از هزار و ۲۰۰ به هزار و ۳۵۰ و وعده صبحانه از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

 دکتر محمدرضا فراهانی در دومین روز نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در سالن اجلاس معاونت فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، افزایش قیمت غذا و خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید را بسیار محدود دانست و گفت: شما باید به ما کمک کنید تا تلاش کنیم شرایط حاکم بر کشور و جنگ اقتصادی موجود آسیبی در حوزه‌های رفاهی به دانشجویان نزند و این کمک برای ما تعیین کننده است.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت وعده‌های ناهار و شام از هزار و ۲۰۰ به هزار و ۳۵۰ و وعده صبحانه از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش می‌یابد. این در حالی است که قیمت خوابگاه‌های دانشجویی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد داشت که در نهایت بیش از ۱۲ درصد نخواهد بود و این امکان نیز وجود دارد که افزایشی نداشته باشد.

فراهانی به اهمیت جایگاه شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدایی که من روی کار آمدم نهادهای دانشجویی در دانشگاه‌ها تعطیل بودند و افرادی که حتی شش سال قبل از من در دانشگاه‌ها روی کار بودند می‌دانند وضعیت این نهادها به چه شکل بود.

مطالب پربازدید

امید خود را به شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها بسته‌ام

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از نهادهایی که در همان سال اول در سال ۱۳۹۳ اقدام به فعال کردنش نمودیم شوراهای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود. من شخصا به شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها امید بسته‌ام و اعتقاد دارم اگر بخواهیم که وضع نامطلوبی که اکنون در حوزه‌های دانشجویی وجود دارد را بهبود ببخشیم باید دانشجویان مشارکت فعال داشته باشند.

فراهانی ضمن بیان این که، این باور و فرهنگ که مشارکت دانشجویان در دانشگاه‌ها می‌تواند وضعیت را بهتر کند هنوز در دانشگاه‌ها نهادینه نشده است، تصریح کرد: هنوز خیلی از دانشگاه‌ها هستند که خیلی به این امور اعتقادی ندارند و ما در فشاری که از بالا داشتیم این شوراهای صنفی را شکل دادیم.

وی افزود: گاهی برخی از این دانشگاه‌ها افرادی را به عنوان شورای صنفی انتخاب می‌کردند اما در گزارشات مشخص می‌شد که بدون انتخابات این اتفاق رخ داده و خودشان این افراد را منصوب کرده بودند در حالی که عنوان می‌کردند که به صورت دموکراتیک انتخابات را برگزار کرده‌اند. در حال حاضر با گزارش شما می‌توان فهمید تا چه اندازه این انتخابات در دانشگاه‌ها به شکل قانونی انجام می‌‎شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ابراز داشت: بعضی اوقات شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها تا اندازه‌ای موثر بوده‌اند که رئیس دانشگاه دبیر شورا را با خود به جلسه هیئت رئیسه می‌برد و اصرار دارد در تمامی جلسات این دبیر شورای صنفی نیز حضور داشته باشد. این به خاطر خلاقیت دانشجویان و رویکرد رئیس دانشگاه است.

مطالب پربازدید

“شوراهای صنفی” مشروع ترین نهاد دانشجویی در دانشگاه‌ها هستند

وی خطاب به دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی با تاکید بر این که اگر در دانشگاه خوب کار کنید جایگاه ویژه‌ای خواهید داشت، تاکید کرد: از نظر من مشروع ترین نهاد دانشجویی در دانشگاه‌ها شوراهای صنفی هستند زیرا تلاش به رفع مشکلات دانشجویان دارند. دیگر نهادهای دانشجویی بخشی از بدنه دانشجویی را نمایندگی می‌کنند اما در شوراهای صنفی که با رای آزاد دانشجویان شکل گرفته است تلاش در مسیر رفع مشکلات کلیه دانشجویان می‌شود.

دکتر فراهانی بیان داشت: ما شما را به عنوان نمایندگان همه دانشجویان کشور در وزارت بهداشت می‌دانیم و این جایگاه را به شخصه برای شما قائل می‌شویم.

جریانات دانشجویی «سیال» هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استفاده از تجارب ارزنده و انباشته دبیران قبلی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را موثر دانست و اظهار داشت: جریانات دانشجویی جریانات سیال هستند و جنبش دانشجویان در ۶۰ سال اخیر در کشور نشان داده است تجارب بین نسلی منتقل می‌شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

وی ابراز داشت: من علاقه داشتم که این جلسه با حضور دبیران قبلی و دبیران جدید شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شود تا با استفاده از این تجارب موثرتر و کارآمدتر مسئولیت خود را انجام دهید.

فراهانی به جنگ اقتصادی شکل گرفته در کشور اشاره داشت و افزود: این یک جنگ تمام عیار است و برخلاف این که در جنگ هشت ساله در برابر تهاجم و حملات دشمن ما هم حمله کرده و ابزار دفاعی داشتیم اما در این جنگ به صورت یک طرفه فقط در حال خوردن ضربات پی در پی هستیم.

تلاش داریم در جنگ اقتصادی هیچ آسیبی به تشکل‌های دانشجویی وارد نشود

به گزارش مفدا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان داشت: در این شرایط تلاش ما این است که به مسائل رفاهی، معیشتی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف و به تشکل‌های دانشجویی هیچ آسیبی وارد نشود زیرا به واسطه این جنگ اقتصادی، بسته‌های خدمتی کوچکتر و منابع محدودتر می‌شود.

وی ابراز داشت: بر این اساس تلاش ما در حوزه تعذیه و خوابگاه دانشجویی تامین نیاز دانشجویان با هزینه‌های قبلی بوده زیرا بودجه دانشگاه‌ها افزایشی نداشته است؛ بنابراین خیلی آرام و به نرمی در این چندماه به دنبال رفع این مشکل بدون وارد آمدن فشار به دانشجویان بوده‌ایم تا وضعیت و کیفیت خدمات در حال ارائه کاهش پیدا نکند.

منبع: ایسنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا