مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ساخت هر متر مسکن چقدر تمام می‌شود؟

مطالب پربازدید

ساختمان سازیدبیر انجمن انبوه سازان درباره هزینه تمام شده برای ساخت هر متر مربع مسکن گفت:‌ هر چند قیمت ها دائما در حال تغییر هستند اما برآوردها نشان می دهد هزینه ساخت مسکن افزایش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

برای نمونه اگر بخواهیم در یک روستا ۱۰۰متر مربع زیر بنا، ساخت و ساز انجام دهیم با هزینه های امروز حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تولید مسکن خواهد بود.

نسبت به سال گذشته هزینه ساخت افزایش ۱۰۰درصدی داشته یعنی هزینه ساخت هر متر مربع حدود ۳میلیون تومان است که به عبارت بهتر سال گذشته و قبل از شوک های وارد شده به بازار ارز، سکه و طلا و سایر بازارهای موازی، هزینه ساخت هر متر مربع مسکن برابر با ۱.۵ میلیون تومان بود. وی در حالی از افزایش صد در صدی هزینه ساخت مسکن خبر می دهد که طبق آمارهای ارائه شده قیمت مسکن نیز در سال جاری ۹۱ در صد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می دهد.

 

مطالب پربازدید

به جای اینکه کار در حوزه تولید را تسهیل کنیم، با وضع مالیات سنگین، وام گران قیمت نسبت به سایر صنایع شرایط را سخت کرده ایم  و برای صنعت ساختمان مانع ایجاد کرده ایم و خودمان صنعت ساختمان را در عمل تحریم کرده‌ایم بنابراین چه انتظاری می‌توان داشت.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا