مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

قیمت آپارتمان در قم نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش یافت

مطالب پربازدید

داود طلوعیمعاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: قیمت یک مترمربع آپارتمان در استان قم، در اردیبهشت سال گذشته ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بود که امسال به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده و این یعنی قیمت آپارتمان میانگین ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

داود طلوعی (معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم) همچنین گفت: ببه دلیل نوسازی، وجود زمین‌های خالی و جذابیت برای ساکنان، بیشترین افزایش قیمت در مناطق 8، 4، 1 و کمترین افزایش قیمت در مناطق 2 و 6 بوده است که به دلیل فرسوده بودن برای سرمایه‌گذاران و واسطه‎‌گران این مناطق جذابیت کافی ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: صنعت ساختمان همزمان با تورم عمومی جامعه افزایش می‌یابد و نوسانات ارزی و افزایش چند برابری مصالح ساختمانی نیز به افزایش قیمت مسکن افزوده است.

افزایش قیمت قطعات تأسیسات و آسانسورها به دلیل وارداتی بودن، نیز یکی از عوامل افزایش قیمت آپارتمان میباشد. قیمت یک مترمربع آپارتمان در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در استان قم 2 میلیون و 620 هزار تومان بوده که در سال جدید به 5 میلیون و 250 هزار تومان رسیده است و این یعنی قیمت آپارتمان 100 درصد در قم افزایش پیداکرده است.

مطالب پربازدید

وی همچنین بیان کرد: متاسفانه مسکن یک کالای سرمایه ای شده و افراد پول را به کالایی تبدیل می کنند که با تورم عمومی همراه باشد. بنیاد مسکن به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن، به زودی با دریافت زمین ها، برای اقشار ضعیف مسکن می سازد.

منبع: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا