مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

مداخله انتظامی- امنیتی در محیط کار درست نیست/کارفرما می‌تواند بدون هیچ مزاحمتی مزد کارگر را نپردازد

مطالب پربازدید

علی خدایی

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، عدم مدیریت صحیح قبل از خصوصی‌سازی و بحرانی کردن کارخانجات برای فروختن آن به قیمت ناچیز را یکی از ترفندها برای خصوصی‌سازی دانسته و معتقد است که تجربه خصوصی‌سازی در کشور ناموفق بوده است.

علی خدایی تجربه خصوصی‌سازی در کشور را ناموفق دانسته و گفت: عمده شرکت‌هایی که درباره بحران‌های کارگری می‌شنویم، شرکت‌های دولتی خصوصی شده، هستند. هپکو و ماشین‌سازی تبریز صنایع بزرگی هستند که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

این فعال کارگری با اشاره به این ادعای مدافعان خصوصی‌سازی که شرکت هفت‌تپه پیش از واگذاری دچار بحران معوقات بوده، تصریح کرد: اتفاقاً این روشی است که برای توجیه خصوصی‌سازی به کار می‌رود. یعنی با عدم مدیریت صحیح قبل از خصوصی‌سازی و بحرانی کردن کارخانجات آن را به قیمت ناچیز می‌فروختند.

مطالب پربازدید

او ادامه داد: همین مساله باعث می‌شود که واگذاری‌ها به صورت غیرکارشناسی به کسانی صورت می‌گیرد که اهلیت این موضوع را ندارند. نهایتاً این مساله به کارگران آسیب می‌رساند.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: به نظر من مجدداً باید این شرکت‌ها مدیریت‌شان دولتی شود یا می‌توان آن را در قالب تعاونی به کارکنان مجموعه سپرد. هرگونه مداخله انتظامی- امنیتی در محیط کار و برخورد با اعتراضات صنفی کارگران روش صحیحی نیست.

این فعال کارگری بیان کرد: کارفرما به راحتی می‌تواند بدون هیچ مزاحمتی دستمزد کارگران را دیر پرداخت کند. همچنین نهادهای تصمیم‌گیر که به عنوان نهادهای بالادستی محسوب می‌شوند و دخالت مستقیم در حوزه روابط کار ندارند و وظیفه حفظ امنیت یا وظایف دیگری را در جامعه ایفا می‌کنند، به جای برخورد با متخلف یعنی عامل به وجود آورنده این اعتراضات، با کارگری برخورد می‌کنند که اعتراض صنفی تنها ابزار موجود در دستش است.

منبع: ایلنا

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا