مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

معافیت یکساله از پرداخت قبوض برق با ارائه دلایل کافی

مطالب پربازدید

معافیت یکساله از پرداخت قبوض برق سخنگوی صنعت برق گفت: اگر با ارائه دلایل کافی، اشتباه صنعت برق آشکار شود، مشترک تا یک سال از پرداخت قبض برق معاف خواهد شد. (معافیت یکساله از پرداخت قبوض برق شامل حالش خواهد شد.)

پس از اینکه طرح حذف قبوض کاغذی برق اجرا شد، این شائبه به وجود آمد که دولت با اجرای این طرح قصد افزایش تعرفه برق را دارد. در این طرح،قبوض کاغذی حذف و اطلاعات مربوط به مصرف و صورتحساب برق مصرفی مشترکین بصورت الکترونیکی در اختیار آنها قرار می گیرد که حدود 300 میلیون تومان در سال صرفه جویی مالی صورت می گیرد.

پس از اجرای این طرح شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که، مبلغ برق مشترکان 70 درصد افزایش پیدا کرده و اگر قبض خود را مشاهده کنند متوجه خواهند شد که نرخ پله های مصرف 30 روزه و تخفیف کم باری حذف شده و در عوض عوارض برق و مالیات دو برابر شده است.

مصطفی رجبی مشهدی (سخنگوی صنعت برق)، تمام این شایعات را کذب دانست و گفت چیزی بر خلاف قانون اتفاق نیفتاده است و مشترکان می توانند از طریق سامانه های شرکت های توزیع برق شهرستان مربوطه به اطلاعات و جزئیات قبضشان دسترسی داشته باشند.

مطالب پربازدید

مصوبه افزایش قیمت برق مصرفی

وی همچنین گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران قیمت برق 7 درصد در سال 1398 نسبت به سال 1397 برای همه مشترکان افزایش داشته است و مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، مصرف می کنند بهای برق مصرفیشان 16 درصد علاوه بر 7 درصد (کلا 23 درصد) افزایش خواهد داشت. مشترکانی که مصرف برقشان پایین تر از الگوی مصرف باشد و نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کنند، مشمول پاداش مدیریت مصرف می شوند و تخفیف در قبض آنها لحاظ می شود.

او همچنین در مورد معافیت یکساله از پرداخت قبوض برق اظهار کرد: صنعت برق متعهد می شود که هر مشترکی که افزایش نامتعارف و رعایت نشدن ضوابط را در پیامک خود دید می تواند با ارائه اشتباهات محاسباتی صورت گرفته به صورت مستدل یک سال از پرداخت قبض برق معاف شود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا