مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت دوچرخه/ ۸۰ درصد محصولات بازار دوچرخه ایران چینی هستند

مطالب پربازدید

با اینکه ۸۰ درصد محصولات بازار دوچرخه ایران چینی هستند، از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم.

دوچرخهحبیب‌الله محمودان (نایب رییس هیات مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت و دوچرخه) درباره آخرین وضعیت قیمت دوچرخه در بازار نسبت به ابتدای سال جاری، گفت: به دلیل حجم انبوه تولید و حمایت‌های مختلف دولت چین از صنعت دوچرخه‌سازی قیمت تمام شده محصول برای آن‌ها کاهش می‌یابد و تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با محصولات عرضه شده چینی را که با قیمتی پایین‌تر در بازار عرضه می‌شود را ندارند.

بنابراین با توجه به شرایط موجود صرفه اقتصادی برای تولید دوچرخه در ایران وجود ندارد، هرچند قطعات مختلفی از جمله تنه‌های فلزی و آهنی دوچرخه در داخل تولید می‌شود، اما درباره سایر قطعات، به‌دلیل تیراژ انبوه توسط چینی‌ها امکان رقابت میسر نیست.

چینی‌ها در صنعت دوچرخه‌سازی اجازه نفس کشیدن به رقبای خود را نمی‌دهند و با حمایت‌های بی‌دریغ صورت گرفته از سوی دولت، این کشور بازار ایران را به سیطره خود در آورده است.

مطالب پربازدید

قیمت‌ها در حال حاضر تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته، چراکه محصولات عرضه شده در بازار وارداتی بوده و قیمت آن‌ها از نرخ ارز تبعیت می‌کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا