مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

با تشدید جریان قاچاق سوخت به خارج از کشور بازار خرید و فروش کارت سوخت نیز داغ شد

مطالب پربازدید

تشدید جریان قاچاق سوخت به خارج از کشور موجب شده کارت سوخت خودروهای سواری ٨٠ هزار تومان،موتور سیکلت ۵۰ هزار تومان و خودروهای گازوئیلی یک میلیون تومان خرید و فروش شود.

پمپ بنزینبازار قاچاق سوخت علیرغم اقدامات تعزیری دستگاههای نظارتی چنان داغ شده که خرید و فروش کارت سوخت انواع خودرو و موتور سیکلت رونق گرفته است و در بسیاری از جایگاههای سوخت پایتخت، مالکان خودرو در قبال دریافت وجه، کارت سوخت خودروی خود را به کارمندان جایگاهها می فروشند و سپس با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ ، مفقودی کارت خود را اعلام کرده و برای دریافت کارت جدید اقدام می کنند. تا طی شدن مراتب اداری سوزانده شدن کارت سوخت و صدور کارت سوخت جدید، کارت های فروخته شده به شهرهای مرزی منتقل می شود  و قاچاقچیان در شهرهای مرزی با استفاده از این کارتها، اقدام به سوخت گیری و قاچاق آن به خارج از کشور می کنند.

گزارش میدانی از پمپ بنزین های سطح شهر تهران و برخی استان های شمالی کشور حکایت از آن دارد که کارت های سوخت بنزین به قیمت حدود ۸۰ هزار تومان و کارت سوخت موتور سیکلت حدود ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

مطالب پربازدید

به هر حال بازار داغ خرید و فروش کارت های سوخت نشان می دهد تب قاچاق سوخت هر روز در حال تندتر شدن است و اگر دولت برای آن تدبیر عاجلی نکند، بزودی با چالش جدی در تامین مصرف واقعی کشور مواجه خواهد شد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا