مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ثبت نام در سایت طرح اقدام ملی مسکن در قم بزودی آغاز خواهد شد

مطالب پربازدید

ثبت نام در سایت طرح اقدام ملی مسکنمدیر کل راه و شهر سازی استان قم گفت: ثبت نام در سایت طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های پایین جامعه و کسانی که درآمد کافی ندارند و مسکن ملی به نام آنها نیست اختصاص خواهد یافت و ثبت نام در این سایت به محض باز شدن سایت، در استان قم آغاز خواهد شد.

حسن صبوری گفت: بعد از این که مسکن مهر به اتمام رسید وزارت راه و شهرسازی سیاست جدیدی را شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود. اداره کل راه و شهرسازی زمین را در اختیار ادره کل بنیاد مسکن قرار می دهد و آنها هم شروع به ساخت مسکن کرده و در نهایت به افراد واجد شرایط تحویل می دهند.

وی همچنین گفت: در مرحله اول زمینی به متراژ 11 هزار متر مربع که استعداد 180 واحد مسکونی را دارد در محدوده پردیسان در اختیار اداره کل بنیاد مسکن قرار گرفت و بر اساس پیش بینی ها این واحدها تا سال 1400 در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. سه مورد دیگر هم از این اراضی در محدوده پردیسان شناسایی شده که پیگیری خواهیم کرد.

در طرح اقدام ملی فعلا یک وام 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و این طرح برای شهرهای زیر 100 هزار نفر است و به دلیل شرایط خاص قم، این طرح در قم هم اجرا می شود.

مطالب پربازدید

شرایط ثبت نام

وی همچنین در مورد شرایط ثبت نام در سایت طرح اقدام ملی مسکن گفت: سایتی بصورت پایلوت برای این طرح آماده شده است و فعلا فقط در استان کرمان در حال شروع ثبت نام است، اما به محض باز شدن این سایت واجدان شرایط استان قم هم می توانند ثبت نام کنند. فعلا شرایطی اعلام نشده است، اما این طرح برای دهک های پایین جامعه و کسانی که درآمد کافی ندارند و مسکن ملکی به نام آنها نیست اختصاص خواهد یافت.

شایان ذکر است بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی (محمد اسلامی)، شرط مالکیت خصوصی، از شرایط ثبت نام حذف شده است و داشتن سابقه سکونت، تاهل و عدم بهره مندی از امکانات و تسهیلات دولتی سه شرط لازم برای ثبت نام می باشد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا