مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

خانوارهای حذف شده از فهرست یارانه بگیران چگونه اعتراض خود را ثبت کنند؟

مطالب پربازدید

خانوارهای حذف شده از فهرست یارانه بگیرانبر اساس آماری که از سوی دفتر سخنگوی دولت اعلام شده است، دویست هزار خانوار ثروتمند و برخوردار شناسایی شده و از مهرماه یارانه ای دریافت نخواهند کرد.

بنا به گفته علی ربیعی، در این مرحله کسانی که درآمد میلیاردی دارند حذف می شوند که شمارشان بین 700 تا 800 هزار نفر است. خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی های مختلف و کلیه اطلاعاتی که بر روی کد ملی فرد ثبت شده دهک بندی شده اند.

بر اساس مجموعه شاخص های مختلف، گروه های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه ها در شهریور ماه، یارانه دویست هزار نفر حذف شده است. اطلاع رسانی به سرپرستان خانوارهای حذف شده از فهرست یارانه بگیران از طریق پیامک و با سربرگ یارانه ارسال می شود و لذا پیامک های ارسالی با شماره، اعتبار نخواهد داشت و نباید اعتنا شود.

خانوارهای حذف شده از فهرست یارانه بگیران بعد از دریافت پیامک می توانند به دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کرده و با ارائه شماره موبایل و پیامک، اعتراض خود را ثبت کنند. در آنجا به افراد فرمی ارائه می شود که در آن تاکید شده است دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات بانکی و مالی معترضان به حذف یارانه دسترسی پیدا کند. این رضایت نامه پس از مطالعه به دفتر پیشخوان دولت تحویل داده خواهد شد.

مطالب پربازدید

پس از ارسال کد رهگیری به تلفن همراه سرپرست خانوار، وی اجازه خواهد داشت درخواست خود را در 200 کلمه در سامانه yaraneh.mcls.gov ثبت کند و نتیجه را مجددا از طریق پیامک دریافت کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا