مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

سایت های داخلی با ثبت آدرس در پورتال سازمان فناوری اطلاعات از تعرفه نیم بها برخوردار می شوند

مطالب پربازدید

با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، سایت های داخلی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، برای اعمال هزینه نیم‌بها در استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل که باید توسط شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی رعایت شود، باید به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران مراجعه کرده و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ابتدا لیست ۱۰۰ سایت پرترافیک داخلی که سرورهای آن‌ها در ایران قرار دارد را به اپراتورها و شرکت‌های اینترنت ارائه کرد که کاربران با مراجعه به این سایت‌ها، تنها نصف هزینه را پرداخت کنند و مقرر شد این لیست به مرور تکمیل شود.

طبق گفته محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات): مصوبات تاکید دارند که با توجه به این‌که هزینه تمام‌شده ترافیک داخلی کمتر از ترافیک بین‌المللی است، در محاسبات ترافیک این مساله باید لحاظ شود. هم‌چنین در گذشته اعلام شده بود که سایت‌هایی که در لیست ۵۰۰ سایت قرار گیرند، مشمول تعرفه داخلی می‌شوند که از نظر ما این مکانیزم منسوخ است و شرکت‌ها موظف‌ند همه سایت‌هایی که ترافیکشان در داخل پاس می‌شود، تعرفه آن‌ها نیم‌بها محاسبه شود.

بدین ترتیب از یک سال گذشته، تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود، می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا تعرفه‌ی نیم‌بهای ترافیک داخلی برای آن‌ها محاسبه شود.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا