مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

شهروندان عربستانی 190 برابر ایرانی ها یارانه می گیرند؟!

مطالب پربازدید

یارانهبه نوشته مجله مهر، در این شرایط بد اقتصادی  که بیشتر مردم هشتشان گرو نهشان است در بعضی از کانال‌های تلگرامی مطلبی منتشر شده که در آن یارانه مردم ایران و مردم عربستان سعودی مقایسه شده و نتیجه گرفته شده که شهروند عربستانی ۱۹۰ برابر شهروند ایرانی یارانه می‌گیرد.

در این مطلب منتشر شده آمده است که «یارانه مردم عربستان اگر به واحد تومان حساب شود در هر روز مقدار ۲۸۹,۶۰۰ تومان است که به حساب یک شهروند عربستان واریز می‌شود و در ماه معادل ۸,۶۸۸,۰۰۰ تومان، می‌شود. در حالی‌که هم اکنون یارانه مردم ایران را در روز حساب می‌کنیم می‌شود روزی ۱,۵۰۰ تومان و در ماه ۴۵,۰۰۰ تومان.»

انتشار این مطلب در حالی است که، طبق آمار در سال ۲۰۱۲ یارانه تنها به ۵۰۰ هزار نفر شهروند عربستانی داده می‌شد؛ در حالی‌که در ایران یارانه به حدود ۷۳ میلیون نفر تعلق می‌گرفت که اگر قرار باشد به نیم میلیون نفر ایرانی کم‌درامد داده شود سهم هر نفر حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. با این همه اینکه چرا یارانه ثروتمندان به نفع فقرا و نیازمندان علیرغم وعده های مکرر قطع نمی شود و عدالت در توزیع ثروت رعایت نمی شود خود جای سوال دارد.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا