مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

سازمان امور دام باید گوشت / کیلویی چهل هزار تومان بین مردم توزیع کند!

مطالب پربازدید

گوشتگوشت

بنا به نوشه روزنامه شهروند: هفته گذشته یکی از کارآفرینان در برنامه پایش اظهاراتی جنجال‌آفرین انجام داد که واکنش های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخت. این کارآفرین نمونه با حضور در برنامه پایش ادعایی را مطرح کرد مبنی بر اینکه: «گوشت کیلویی ٢٨‌هزار تومان وارد می‌شود که کیلویی ٣٤‌هزار تومان تاجر باید به سازمان امور دام بدهد و این سازمان هم باید کیلویی ٤٠هزار تومان بین مردم توزیع کند.» اما خبری از گوشت ٤٠‌هزار تومانی نیست.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ابراز خوشحالی یکی از بازیگران تلویزیون (بهنوش بختیاری) از گرانی گوشت و مضرات آن با نقدهای تند کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شد. از آن سو انتشار ویدئوهای متعدد از کیفیت پایین و حتی فساد گوشت وارداتی موج دیگری از انتقادها را در فضای مجازی به وجود آورده است، اما گوشت وارداتی واقعاً چه قیمتی دارد؟

ذخایر ژنتیکی دام در کشور رو به کاهش است:

فرزادنیا با اشاره به کمبود مواد غذایی کشور افزود در این شرایط کشاورز چاره ای ندارد جز اینکه حیوان را روی تیغ بگذارد و ذبح کند. وقتی هزینه های پرورش دام به معنای ضرر اقتصادی است ، باید منتظر بمانیم تا برخی دیگر از کشاورزان به طور کلی کار را رها کنند و دام های تولیدی خود را ذبح کنند. این به معنای از بین بردن ذخایر ژنتیکی دام کشور است.

وی ادامه می دهد: ناراحتی ما این است که با وجود کاهش قیمت دام در بازار ، گوشت روی میز نه تنها ارزان نیست بلکه گران هم است. امسال اما شاهد افت قیمت گوشت در بازار نبودیم.

مطالب پربازدید

این پرورش دهنده و پرورش دهنده ادامه می دهد: هم اکنون به دلیل افزایش اعتراضات دامداران ، شاهد اجرای طرح حمایتی از سوی سرویس پشتیبانی دام هستیم. این دفتر گاو را به قیمت 35000 تن خریداری کرده است ، اما فقط باسن ، سر ، تنه و ردیف را با این قیمت خریداری می کند و آلودگی دام را خریداری نمی کند. با این حال ، بازاریابی برای آلودگی دام بسیار دشوارتر است و تولید کننده نمی تواند آن را بفروشد. این امر باعث شده تا تولیدکنندگان این طرح را نپذیرند.

گوشت گوساله

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا