مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار حوادث

دومینوی آتش سوزی پاییزی در مدارس به دبستان اسوه زاهدان رسید

مطالب پربازدید

آتش سوزی در مدرسه غیر دولتی زاهدانحادثه روستای بیجار سر گیلان در بهمن ۷۶، آتش سوزی مدرسه روستای سفیلان در چهارمحال و بختیاری در آبان ۸۳، حریق مدرسه شهید رحیمی روستای درودزن در آذر ۸۵، زبانه کشیدن آتش در خوابگاه شبانه‌روزی در منطقه چاه رحمان سیستان و بلوچستان در آبان ۸۹ و آتش سوزی مدرسه شین آباد در آذر ۹۱ از جمله حوادث تلخ ۲۵ سال گذشته هستند که بیش از ۵۰ قربانی داشته‌اند.

طبق اعلام رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، هنوز ۴۰ درصد مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نیستند؛ علیرغم اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته، همچنان دولت و مجلس عزم جدی برای استاندارد سازی کلیه سیستم‌های گرمایشی مدارس و از سوی دیگر بازسازی و مقاوم سازی  ۳۰ درصد مدارس ناایمن کشور ندارند و پیشرفت در ساخت و ترمیم مدارس جدید و استقرار سیستم گرمایشی استاندارد با سرعت پیش نمی‌رود.

دو روز گذشته اخباری از آتش سوزی در مدرسه غیردولتی در زاهدان منتشر شد؛ ۵۹ کودک این مرکز آموزشی بلافاصله از محل حادثه خارج شدند ولی حال چهار کودک این واحد آموزشی به دلیل سوختگی بالای ۷۰ درصد وخیم گزارش شد. افسوس که کورسوی امید برای زنده ماندن این کودکان چندان روشن نماند و خبر تلخ این بود که سه کودک این حادثه جان خود را در بیمارستان از دست دادند و دانش آموز چهارم نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا