مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار حوادث

کلاهبرداری ۹۰ میلیونی دختر جوان از طریق نرم افزار وام‌یار

مطالب پربازدید

دختر جوان با استفاده از نرم افزار وام یار ۹۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

کلاهبرداری دختر جوان در وام یاربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد:

جوانی ۳۵ ساله با مراجعه به پلیس فتا و در دست داشتن مرجوعه قضایی ادعا نمود که با انگیزه خدمت رسانی و کسب در آمد از طریق نرم افزار وام یار خواستم به هموطنان کمکی کرده باشم که خانمی در خواست ضامن داشت من نیز داوطلب شدم که مشکل ایشان را حل کنم و درصدی از وام ایشان را اخذ کنیم.

وی افزود: شاکی بعد از راتباط با وام گیرنده از طریق تلگرام با وی به گفتگو پرداخته و رابطه طرفین نزدیک‌تر و به سمت و سوی عاطفی سوق پیدا کرده که متهم با جلب اعتماد شاکی از طریق ارسال عکس‌های خصوصی و وعده و وعید‌هایی همچون ملاقات حضوری و … توانسته بود پول سپرده را نیز از وی اخذ کند و پس از اخذ وام به مبلغ ۹۰ میلیون تومان شاکی را در تلگرام مسدود و قطع ارتباط کرده بود.

مطالب پربازدید

سرهنگ ابوطالبی یادآور شد: با اقدامات فنی متهم که دختری دانشجو بود شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌های فنی مشخص شد، متهم با این شگرد از دو نفر دیگر هم کلاهبرداری کرده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کار، کسب منافع مالی بیان کرد که پس از تکمیل پرونده متهم به همراه پرونده به دادسرا انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه، جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگرد‌های کلاهبرداران سایبری است که با ترفند پرداخت وام و … موفق می‌شوند تا اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آن‌ها کمک می‌کند.

رییس پلیس فتا در توصیه به کاربران تاکید کرد: برای دریافت وام حتما به افراد مورد اعتماد و نزدیک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا که افراد کلاهبردار نیز از این فضا سوء استفاده کرده و به اهداف شوم خود دست می‌یابند.

سرهنگ ابوطالبی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا گزارش‌های مردمی را اعلام کنند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. وامیار واقعا از محدود سایت های مفید تو چند سال اخیر بوده چرا یه عده همیشه گول میخورن از کلاهبردارها ! مرده سریع عاشق دختره شده !!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا