مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

استفاده از داروی وارداتی “اوستین” در ایران منجر به نابینایی 52 نفر شد

مطالب پربازدید

استفاده از داروی وارداتی "اوستین" در ایران منجر به نابینا شدن 52 نفر از هوطنان شداستفاده از داروی وارداتی “اوستین” در ایران، به نابینا شدن 52 نفر از هموطنان شد و بسیاری را نیز روانه بیمارستان ها کرد.

قائم مقام مدیر عامل دیده بان شفافیت در نشست خبری “دیده بان شفافیت و پیگیری مسائل دارو” گفت: حدود دو سال قبل اولین شکایت را از تخلفات، متخلفان و بطور کلی سوء جریان در سازمان غذا و دارو به دستگاه قضا برده و از رئیس اسبق این سازمان شکایت کردیم و این شکایت به اطلاع مردم نیز رسید. سه سال پیش نیز با وزیر بهداشت وقت این مسائل را مطرح کردیم اما بدلیل عدم دریافت پاسخ، شکایت کرده و مسئله را رسانه ای کردیم.

محسن جلواتی همچنین گفت: ابتدای امسال سازمان بازرسی گزارشی را به زئیس جمهور ارائه داد که بیش از 90 درصد آن با شکایت های ما مطابقت داشت. این موارد جرم نیست، بلکه خیانت و جنایت است.

سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی برخی محصولات (دارویی و آرایشی) را ممنوع کرد و نتیجه ان واردات قاچاق این محصولات بود. به دنبال این موضوع نیز نمایشگاهی با این محصولات در برج میلاد برپا شد که همگی تقلبی بودند. بطوری که به عنوان مثال بر روی برخی محصولات، عنوان تولید در کانادا زده شده بود اما در سلفچگان بسته بندی شده بود. سازمان غذا و دارو دستور جمع آوری این نمایشگاه را داد اما این اقدام عملی نشد.

مطالب پربازدید

نابینا شدن 52 نفر به دلیل استفاده از داروی وارداتی “اوستین”:

وی همچنین در خصوص نابینایی 52 نفر از هموطنان کشور به دلیل استفاده از داروی وارداتی “اوستین” گفت: این دارو از ترکیه وارد شد و در ایران 5 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شد. این عامل موجب واردات قاچاقی و چمدانی این محصول شد. مصرف این دارو برای درمان سرطان است که کاربرد ثانویه آن در درمان بیماری های چشمی است که مصرف این داروهای بی کیفیت باعث کور شدن هموطنان در کشور شد.

این موضوع به این دلیل رخ می دهد که برخی از مسئولان سازمان غذا و دارو ذینفع بوده و در شرکت های دارویی فعالیت می کنند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا