مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

التهاب چشم را جدی بگیرید/سومین بیماری مهم چشمی

مطالب پربازدید

چشم پزشکعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به بیماری یوئیت چشم، گفت: در صورت عدم درمان به موقع و پیشگیری این بیماری، التهاب چشم شدت یافته و بیمار دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

مسعود سهیلیان، در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران که از ۲۱ تا ۲۴ آبان ۹۷ برگزار می شود، اظهار داشت: این مشکل نوعی بیماری التهابی چشم است که علل مختلفی همچون دلایل خودایمنی، عفونی و ژنتیک دارد.

وی با اشاره به اینکه طیف این بیماری بسیار وسیع است و حدود ۳۵ مورد را شامل می‌شود، افزود: درمانی این بیماری بستگی به علت آن دارد و هر مورد درواقع درمان ویژه خودش را نیاز دارد.

شیوع بیماری یوئیت بسیار بالا است و سومین بیماری مهم چشم در بسیاری از کشورها از جمله ایران به شمار می‌رود و در زنان، مردان و حتی کودکان نیز بروز می‌یابد.

مطالب پربازدید

مسئول گروه تخصصی یوئیت در بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران عنوان کرد: تاری دید، درد و قرمزی چشم، حساسیت به نور، ریزش اشک، وجود اجسام شناور در میدان بینایی ازجمله علائم این بیماری به شمار می‌رود ولی به‌طورکلی بروز علائم بستگی به محل درگیری التهاب دارد.

درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد چراکه در صورت عدم درمان به موقع و پیشگیری آن التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی می‌شود و برای درمان نیاز به جراحی خواهد داشت، به‌طور مثال بروز آب مروارید شدید، جداشدگی شبکیه، ازجمله مشکلات ایجادشده خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بیماری یوئیت جزئی از بیماری‌های سیستمیک به شمار می‌رود و به‌طور مثال اگر فردی رماتیسم داشته باشد و یا گرفتار دیابت شده باشد می‌تواند در چشم به صورت التهاب یا یوئیت خود را نشان دهد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا