مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

خبرخوش به مبتلایان به سرطان؛ با شیمی درمانی خداحافظی کنید

مطالب پربازدید

دانشمندان به تازگی اعلام کرده‌اند راهکاری برای مرگ تمامی سلول‌های سرطانی پیدا کرده اند که می‌تواند بدون نیاز به انجام روش هایی، چون شیمی درمانی، سبب مرگ آن‌ها شود.پرستار

محققان به تازگی در راهکاری جدید برای درمان سرطان دریافته‌اند سلول های بدن انسان می توانند خودشان را بکشند.

این یافته جدید در حالی است که در روش‌های موجود فعلی مرگ سلول های بدن به وسیله روش های مصنوعی چون جراحی، برق و شیمی درمانی انجام می شود.

کارشناسان اکنون درتلاش هستند تا با استفاده ازیافته های جدید کدهای دستور مرگ سلول را به سلول های سرطانی بدهند تا بدون هیچ عارضه جانبی سرطان درافراد درمان شود.

مطالب پربازدید

 

هرسلول دربدن انسان حاوی یک کد دستور مرگ است که می تواند منجربه تخریب سلول سرطانی شود.

کارشناسان پیش بینی می کنند درآینده بتوانند سلول های بدخیم را بدون اینکه نیازبه ورود مواد شیمیایی سمی به بدن و بروز انواع عارضه های جانبی و حتی مرگ بیماران شود،‌ تشویق به خودکشی کنند.

دراین فرآیند دانشمندان درتلاش هستند RNA های کوچک مصنوعی  را به سلول های بدخیم معرفی کرده و آنگاه کلید  دستور مرگ سلول را فعال کنند.

 

مطالب پربازدید

کارشناسان هدف از این پژوهش را یافتن راهی جایگزین برای شیمی درمانی معرفی کرده اند، زیرا شیمی درمانی همیشه موفقیت آمیز نیست و بسیاری ازبیماران به دلیل رشد تومور یا تحلیل رفتن بافت، آسیب به سلول های سالم بدن وبازگشت دوباره سرطان جان خود را ازدست می دهند.

نتیجه های به دست آمده ازاین پژوهش توسط محققان دانشگاه (Northwestern) انجام گرفت و نتایج آن در(Communications Communications) منتشر شده است.

منبع:Dailymail

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا