مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکیاخبار جامعهبیماری ها و راه درمان

آخرین آمار کرونا در ایران (۱۵ اسفند 98) – فارسی کلاب

مطالب پربازدید
15 اسفند 98

به گزارش مجله اینترنتی فارسی کلاب به نقل از خبرگزاری ایرنا: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا جدید در کشور به 3513 تن و تعداد کشته شدگان به ۱۰۷ تن رسیده و ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند. تعداد مبتلایان از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ثبت شده و 15 نفر نیز متاسفانه در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در ایران به ترتیب از بیشترین آلودگی در شهر ها

تهران: 1352، قم: 386، اصفهان: 238، مرکزی: 180، البرز: 173، مازندران: 121، قزوین: 111، خراسان رضوی: 89، فارس: 68، آذربایجان شرقی: 65، خوزستان: 63، سمنان: 60، گلستان: 37، گیلان: 33، لرستان: 30، اردبیل: 26، کرمانشاه: 22، سیستان و بلوچستان: 19، کردستان: 18، کرمان: 18، همدان: 16، خراسان جنوبی: 15، زنجان: 15، هرمزگان: 13، ایلام: 11، آذربایجان غربی: 10، چهارمحال و بختیاری: 9، یزد: 7، بوشهر: 3، خراسان شمالی: 3، کهگیلویه و بویر احمد: 2

14 اسفند 98

تعداد فوتی ها: 92 تعداد مبتلایان: 2922
وزارت بهداشت: از دیروز 586 نفر به مبتلایان اضافه شده و از این تعداد 15 تن جان باختند.

13 اسفند 98

طبق گزارش وزارت بهداشت، ی 24 ساعت گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) به ۲۳۳۶ تن رسیده است که به این ترتیب، آخرین آمار تایید شده از دیروز 835 تن به مبتلایان و 11 تن به شمار کشته شدگان براثر این ویروس اضافه شده و 435 تن هم تاکنون بهبود یافته اند.

مطالب پربازدید
12 اسفند 98

وزارت بهداشت ایران: تعداد مبتلایان به 1501 نفر رسیده است.
آمار مبتلایان تا صبح دوشنبه 12 اسفند به 1501 تن و تعداد افراد فوت شده به 66 تن رسیده است که آمار مبتلایان نسبت به 24ساعت گذشته 523، و تعداد جانباختگان 12 نفر افزایش یافته و همچنین تعداد ترخیصی ها و بهبود یافتگان هم تاکنون به 291 تن رسیده است.
از بین ۷۲۸۰ مراجعه کننده تا کنون ۴۳۱۲، فرد مشکوک تحت آزمایش قرار گرفتند.

سازمان بهداشت جهانی به کمک ایران آمد

به گزارش فارسی کلاب، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، برای کمک و حمایت از ایران درجهت مقابله با کروناویروس، گروهی همراه با تجهیزات پزشکی و کیت های آزمایشگاهی به ایران آمدند.
این محموله پزشکی حاوی کیت‎های آزمایشگاهی جهت تشخیص و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای حدودا صد هزار نفر و همچنین لوازم و وسایل کافی جهت پیشگیری و محافظت برای حمایت از حداقل ۱۵ هزار نفر از کارکنان و پزشکان بخش بهداشتی و درمانی است.
این تیم همراه با این محموله کمکی این سازمان از طریق پروازی از دبی به تهران آمدند.

پیشنهاد کمک اروپا به ایران

وزارت خارجه بریتانیا: بسته‌ای کمکی معادل پنج میلیون یورو برای مقابله با گسترش کرونا به ایران توسط کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه پیشنهاد شده.
این کشورها اعلام کردند که کمک‌هایشان از طریق سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل برای ایران ارسال خواهند شد.

11 اسفند 98

طبق آمار رسمی دولت تا ظهر یکشنبه 11 اسفندماه، تعداد جان باختگان براثر ویروس کرونا 54 نفر و تعداد بهبودیافتگان 175 نفر اعلام شده است، همچنین آمار مبتلایان به این ویروس تاکنون به 978 تن رسیده است.
طی 24 ساعت گذشته 385 مورد جدید شناسایی شده و 11 تن جان خود را از دست دادند.

10 اسفند 98

بدلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، در همه بیمارستان‎ها ملاقات ممنوع شد.
طبق جدیدترین آمار رسمی، مبتلایان ویروس کرونا در کشور ۵۹۳ تن اعلام شده است که متاسفانه ۴۳ نفر نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

مطالب پربازدید
9 اسفند 98
آمار

آمار مبتلایان به کووید 19 در ایران، طی 24 ساعت گذشته،

143 مورد بوده و از دیرور تا ظهر جمعه، به ۳۸۸ نفر رسیده است و افراد فوت شده نیز به ۳۴ تن رسیده که ۸ نفر آن مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

8 اسفند 98

بنا بر گفته دکتر کیانوش جهانپور:‌ طبق بررسی ها از دیروز تا قبل از ظهر امروز، مبتلا شدن ۱۰۶ تن (۳۸ تن در تهران، ۲۳ تن در گیلان، 7 تن در قم، 1 نفر در همدان، 7 نفر در اصفهان، 7 تن در مازندران، 5 تن در اردبیل، 3 تن در استان البرز، 1 تن در خراسان رضوی، 3 تن در سمنان، 2 نفر در کرمانشاه، 3 تن در لرستان، 1 تن در کردستان، 1 تن در یزد، 1 تن در آذربایجان غربی و 2 تن در آذربایجان شرقی) به ویروس کرونا تایید شده و از این 106 نفر، متاسفانه 7 نفر فوت شده اند و تعداد کل مبتلایان قطعی کووید ۱۹ به ۲۴۵ نفر رسیده که متاسفانه ۲۶ تن از آنها جان باختند.

7 اسفند 98

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران

بر اساس آخرین آمار رسمی که توسط دولت اعلام شده تاکنون تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا 34 نفر بوده و جمعا 95 نفر به این ویروس مبتلا هستند.

آمار فوتی ها تاکنون به 15 نفر رسیده است و 24 نفر هم بهبود یافته اند که البته اکثریت این بیماران ساکن قم بوده یا به این شهر سفر داشته اند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

برخی منابع غیر رسمی می‎گویند آمار مبتلایان و فوتی ها در استان‎های مختلف بیشر از این تعداد است و استان‎های قم و تهران بیشترین آمار مبتلایان و فوتی ها رو داشته اند.

نخستین کیت آزمایشگاهی ایرانی ساخته شد

حسن روحانی رئیس جمهور: نخستین کیت آزمایشگاهی ایرانی برای تشخیص ویروس کرونا با پشتیبانی وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران ساخته شده در مرحله تست و آزمایش قرار دارند.

6 اسفند 98

محمود صادقی (نماینده مجلس دهم) و ایرج حریرچی (معاون کل وزارت بهداشت) خبر دادند که به ویروس کرونا جدید مبتلا شده اند.

پیام محمود صادقیبه رئیسی، کرونا، زندانیان سیاسی
محمود صادقی طی پیامی در توییتر خود ضمن اطلاع از ابتلای خود به ویروس کرونا گفت، امیدی به ادامه حیات در این دنیا ندارم. وی از ریاست قوه قضائیه خواست تا به زندانیان سیاسی مرخصی بدهند تا این اپیدمی را درکنار خانواده هایشان پشت سر بگذارند.

5 اسفند 98
فوت 50 نفر در قم براثر کرونا!

امیر آبادی نماینده قم:
سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

پرستاران مشکلات فراوان، امکانات و لباس مناسب (که به لباس فضایی معروف است) ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‎کنند، همچنین قم با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه است و روزانه ده نفر در قم از بین می‎روند.

دولت به اندازه کافی احساس بحران و نگرانی نمی‎کند، تا دیشب 50 نفر براثر این بیماری فوت کرده اند و وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

امیرآبادی گفت:

امیرآبادی با بیان اینکه 250 نفر در قرنطینه هستند افزود، امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری و بهداشتی هنوز بدست مردم نرسیده و در بعضی داروخانه ها ماسک پیدا نمی‎شود.

درطول این مدت 23 نفر در محل قرنطینه فوت شده اند و افرادی که در بیمارستان کامکار و فرقانی ازدنیا رفته اند نیز عمدتا بدلیل ویروس کرونا بوده است و در ۴۸ ساعت گذشته چهار متخصص ریه اعزامی به بیمارستان های قم، شبانه قم را ترک کردند.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمایش دو کودک نیز مثبت اعلام شده اظهار کرد که نتیجه آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت اعلام شده است و باید هرچه سریعتر برای ایشان جانشین انتخاب شود.

تکذیب آمار فوت 50 نفر در قم

حریرچی معاون وزیر بهداشت، در کنفرانس خبری ضمن تکذیب خبر فوت 50 نفر در قم گفت: اگر تعداد کشته‌شده‌های قم نصف و یا حتی یک چهارم آماری باشد که امیرآبادی ادعا کرده، من استعفا می‌دهم.

امیرآبادی در خصوص تکذیب آمار فوتی ۵۰ نفر در قم: اسامی فوتی‌ها را به معاون وزیر بهداشت دادم، منتظر استعفای حریرچی هستم.

تکذیب شایعه استعفای وزیر بهداشت

وزیر بهداشت (حریرچی) درپی انتشار مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استعفای خود ضمن اعلام جعلی بودن این استعفانامه تاکید کرد: “سوگند می‌خورم تا آخرین لحظه حیاتم و با تمام وجودم از خدمتگزاری صادقانه و بی‌وقفه به نازنین ترین مردم جهان دریغ نورزم.

نماز های جماعت و مراسمات مذهبی در حرم حضرت معصومه (س) تعطیل شد

بدلیل پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا کلیه برنامه ها و مراسمات مذهبی، فرهنگی و نماز جماعت در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) تعطیل شده و همچنین دور ضریح نرده هایی حائل گردیده است.

4 اسفند 98
طبق گفته کیانوش جهانپور:

تا پیش از ظهر امروز که نتایج قطعی آزمایشگاهی آن نیز به دست ما رسیده، دربین افراد تحت بررسی تعداد ۱۵ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده‌اند.

از این ۱۵ نفر که طی ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز شناسایی شده‌اند، متاسفانه سه نفر هم جان خود را از دست دادند و با احتساب این پانزده نفر، 43 بیمار مبتلا شده به کروناویروس جدید تشخیص داده شده که 8 نفر در روزهای گذشته جان خود را از دست دادند.

3 اسفند 98

طبق جدیدترین آمار رسمی با تشخیص مثبت کرونا در ده فرد دیگر در کل آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا جدید در ایران به ۲۸ نفر رسیده که پنج نفر آنها تاکون فوت کرده اند.

2 اسفند 98

به گزارش خبرگزاری رکنا، با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در بین مردم در خصوص ویروس کرونا جدید، در روز‌های گذشته افراد زیادی به کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند و ابتلای تعدادی از این افراد طبق طبق نتایج آزمایشگاهی قطعی و مثبت است و نکته جالب توجه این ات که اکثریت این افزاد یا ساکن قم هستند یا در هفته های اخبر به قم سفر داشته اند.

از میان 13 مورد شناسایی شده، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.

1 اسفند 98
اخبار کرونا امروز

بنا بر اعلام خبرگزاری های رسمی طبق سخنان برادر یکی از درگذشتگان کرونا در قم، مدت یک هفته بیمار در بیمارستان بستری بوده و تست کرونا از او نگرفتند. در آخر هم اصرار برادر که خود او هم یک پزشک است تست گرفته می‎شود. (این خبر تکذیب شد).

به گزارش ایرنا، سه نفر در قم و اراک در بیمارستان بستری شده اند که ابتلایشان به کرووید ۱۹ تایید شده و اکنون در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

دانشگاه علوم پزشکی قم: هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است.

30 بهمن 98
اخبار ویروس کرونا در قم / 2 نفر در قم فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم (محمدرضا قدیر): در ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم و در این مدت، ۲ نفر بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

درحالی که هر دو مورد فوتی کرونا در بیمارستان کامکار قم بوده‌اند،اما هیچ خبری از قرنطینه در این بیمارستان نیست و احتمال ابتلای اطرافیان ۲ بیمار فوت شده به کرونا زیاد است.

ظاهرا قبل از فوت شدن این دو نفر، از آنها تست گرفته شده اما جواب آزمایش نهایی ژنتیک بعد از فوت آنها مشخص می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در سه چهار روز اخبر؛ شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی بودیم و هنوز هیچ مورد مثبتی از کرونا در استان اصفهان گزارش و تایید نشده./ایرنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا