مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند گاهی«کف گرگی» لازم است

مطالب پربازدید

نماینده تهران گفت: گاهی کف گرگی برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند لازم است.

مطهریعلی مطهری در دانشکده آزاد واحد تهران غرب ضمن تبریک روز دانشجو سخنانی ایراد کرد که گزیده آن از این قرار است: چرا ما روز دانشجو را بزرگ می‌دانیم؟ علت این است که حرکت بزرگی رخ داده و دانشجویان در مخالفت ورود نیکسون به کشور تظاهرات می‌کنند و سه تن از دانشجویان به شهادت می‌رسند. در فضای خفقان نوری در ظلمت ظهور می‌کند. بالاخره این روز را روز دانشجو نام نهادند و رسالتی برای او در نظر گرفتند.

شهید مطهری گفتند که اگر انقلاب به عدالت اجتماعی توجه نکند شکست می‌خورد. یعنی اینطور نیست که ما هرکاری که کنیم انقلاب ما پابرجا خواهد ماند. خدا حال هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن قوم حال خود را عوض کند.

در ادامه دانشجویی پرسید که بعد از گذشت چهل سال آیا این برخوردها با جوانان در مورد حجاب نتیجه‌ای داشته است، مطهری گفت: حرف من این بوده که نظارت فرهنگی باید باشد که یکی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر عمل به قانون است. روی مسائلی مثل حجاب باید نظارتی باشد و معنی ندارد که ما بگوییم هرکس هرطور می‌خواهد بیرون بیاید در همه دنیا هم همین است و شاید نظارت ما بیشتر باشد که این مهم است.

مطالب پربازدید

در ادامه دانشجوی دیگری پرسید که شما گفته بودید مشکلات به دوران سازندگی بر می‌گردد و در مورد خانواده آقای هاشمی و اصلاحات هم صحبت‌هایی داشتید و سال ۹۲ می‌گویید هاشمی بیاید  اوضاع را سر و سامان بدهد چه می‌شود؟ شما می‌توانید قول دهید اگر رفع حصر شود دلار بشود سه هزار تومان.

مطهری گفت: راجع به داستان پفیوز که ایشان گفتند این را بگویم در مجلس هشتم طرحی دو فوریتی مطرح شده بود و چند نفر از نمایندگان از جمله رسایی و… می‌گفتند ما این طرح را برای پیوند بین اصولگرایان می ‌هیم که من گفتم مشکل اصولگرایان خود این آقایان هستند و این را که گفتم چیزی را به طرف من پرتاب کردند و در مورد کوچک‌زاده هم چون به او گفتم بشین بعد گفتم بتمرگ و بعد گفتم پفیوز و از رادیو شنیده شد  برخی رسانه‌ها هجمه‌ها را علیه من شروع کردند. پفیوز به معنای سست و تنبل است.

وی گفت: درباره کف گرگی هم درباره حصر در مجلس نهم داد و فریاد کردند و ابوترابی نطق مرا قطع کرد و من گفتم نطقم باید تمام شود و یکی کت من را می‌کشید و من او را هل می‌دادم پنج متر آنور تر می‌رفت. بعد گفتند کف گرگی زده البته گاهی کف گرگی هم برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند لازم است.

 

 

مطالب پربازدید

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا