مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمانه با دانشجویان

مطالب پربازدید

دیدار دانشجویان با رهبر انقلابدر دیدار صمیمانه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی که عصر دیروز برگزار شد، یازده تن از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی درباره مسائل مختلف روز نظرات خود را ابراز کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز نکات قابل توجهی درباره مسائل و مشکلات و نظرات مطرح شده توسط نمایندگان دانشجویان، بیان فرمودند که گزیده و خلاصه آن را در ادامه می توانید ملاحظه نمایید.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که «آیا اشکالات و کمبودهای کنونی ناشی از اشکال ساختار است یا ضعف کارگزاران» گفتند: ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است و اشکالی ندارد، البته در همه کشورها از جمله در کشور ما ساختارها در طول زمان تکمیل و نواقص و خلأهای آنها برطرف می‌شود، همانند این‌که در گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود نداشت اما امروز وجود دارد.

ایشان در مورد ایده «نظام پارلمانی» یادآور شدند: این مسائل را در مجمع بازنگری قانون اساسی به تفصیل بحث کردیم و به این نتیجه امروز رسیدیم، چرا که مشکلات نظام پارلمانی برای کشور بیش از مشکلات نظام ریاستی است. در ساختار مشکلی وجود ندارد البته امکان کم و زیاد کردن آن وجود دارد، اما کارگزاران، اشکالها، کوتاهی‌ها، ناتوانی‌ها و سلایق گوناگونی دارند که نتیجه آن این کمبودها می‌شود. البته اشتباههای ما مسئولان مانند اشخاص عادی نیست و شکافهای بزرگی در متن جامعه ایجاد می‌کند.
اصل خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصادی کشور است.

نکته بعدی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن پرداختند، انتقاد یکی از دانشجویان از روند نامناسب خصوصی‌سازی‌ها و درخواست توقف آن بود.ایشان با اشاره به خطاهای بزرگ انجام‌شده در زمینه خصوصی‌سازی، گفتند: بنده در این خصوص مکرراً تذکراتی داده‌ام که در برخی موارد منجر به اصلاح یا توقف کار نیز شده است، اما اصل خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصاد و کشور ما است و نباید جلوی آن گرفته شود، بلکه باید جلوی لغزشها و خطاها در خصوصی‌سازی گرفته شود.

مطالب پربازدید

رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه ‌روشی نیز درباره نحوه بیان انتقادها به دانشجویان داشتند و گفتند: بعضی دوستان انتقادهایی کردند که خوب و بسیاری از آنها نیز بجاست، اما لحن انتقاد را تند نکنید، در بیان انتقادها نقطه‌ضعف به طرف مقابل ندهید و جوری حرف نزنید که بتوانند شما را در مراجع قضایی محکوم کنند و از افراط و تفریط در بیان، و نفی قاطع یک مجموعه بپرهیزید. شما فرزندان من هستید تلاش کنید صحبت‌تان درست بیان شود. در اجتماعات و مطالبه گری‌ها، سخن منطقی تأثیرگذار خواهد بود و من ضمن تأیید این‌گونه حرکت‌ها بر استمرار آنها تأکید دارم.

برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای هدایت حرکت عظیم ملت بر عهده جریان ها و حلقه‌های میانی از جمله تشکل های دانشجویی است که غالباً مجموعه‌های جوان، خوشفکر و فعال هستند و می‌توانند نقش و شأن محور بودن حرکت عمومی جامعه را برعهده بگیرند. هر جا گروهی جوان با ذهن فعال و پویا شکل بگیرد، می‌تواند با تأثیرگذاری در محیط اطراف و دیگر مجموعه‌ها در «عزم و حرکت و بینایی و پیشرفت حرکت عمومی ملت» مؤثر باشد.

جوانان منتظر حرکت رئیس دانشگاه یا مسئولان دیگر نباشند، خودشان با مطالعه خوب و با حضور افراد دارای ذهن فعال و زبان گویا این میزگردها و کرسی‌های آزاد اندیشی را شکل دهند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در حال حاضر درصد زیادی از دانشجویان در تشکل ها فعال نیستند، اما اگر این گونه فعالیت ها انجام شود، درصد بیشتری از دانشجویان به تشکل ها و فعالیت های دانشجویی راغب می‌شوند.

مجموعه‌های دانشجویی نباید منتظر دعوت باشند، باید هرکس و هر تشکلی در هر زمینه‌ای توانایی دارد، خودجوش و البته با فکر و ذهن فعال و منضبط وارد عرصه شود و بدون توجه به مشکلات، تأثیرگذاری کند.دشمن با هدف فلج کردن نسل جوان درصدد است آنان را به شهوات، مواد مخدر و برخی فعالیت‌های بیهوده در فضای مجازی مشغول و به نومیدی بکشاند اما با حرکات نشاط آور و امیدآفرین جوانان و مجموعه‌های دانشجویی، این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان توصیه کردند: حتی اگر صد اشکال و ایراد در مسئولان یا عملکرد دستگاه‌ها می‌بینید هرگز ناامید نشوید و با توکل به خدا، با مشکلات مبارزه و افق روشن آینده را محقق کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا