مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

توکلی: مردم می فهمند که ما صادق نیستیم و انقلاب و اسلام را پله قرار داده ایم

مطالب پربازدید

توکلی: مردم می فهمند که ما انقلاب و اسلام را پله قرار داده ایماحمد توکلی اخیرا با روزنامه ایران در رابطه با میزان اعتماد مردم به نظام گفتگویی کرده است که بخش هایی از سخنان وی در این گفتگو را می توانید ملاحظه نمایید:

توکلی گفت: ما وقتی حکومت را مشروع، توانا و خیرخواه بدانیم از آن تبعیت می کنیم. بهترین سیاست گذاری ها بدون سیاست پذیری مناسب در کف جامعه و همراهی عموم مردم با آنها قطعا شکست می خورند. مثلا اوایل همین دولت آقای روحانی از مردم خواستند که در صورت تمکن مالی از دریافت یارانه انصراف دهند. این درخواست در اوایل انتخاب شدن و اوج محبوبیت ایشان بود، اما 72 میلیون جمعیت داشتیم، 74 میلیون ثبت نام کردند!

اوایل انقلاب نمایندگان راستگو بودند:

وقتی اوایل انقلاب ما در مجلس اول بودیم واقعا همه نمایندگان، نخبه های برجسته و چهره های ملی و شناخته شده جامعه بودند. در آن مقطع شناخی که مردم از این مجموعه بزرگ و متنوع با گرایش های فکری مختلف داشتند این بود که چه روحانی و چه کت وشلواری این جماعت، راستگو هستند و در میان مردم زندگی می کنند و حاضر هستند برای مردم و منفعت عمومی هزینه بدهند. اما به تدریج رفاه طلبی و آسایش طلبی و بدتر از آن موقعیت طلبی و جداشدگی از بطن جامعه در نیروهای سیاسی شروع به رشد کرد و در ساختار هم برای پالایش آن کاری که نشد هیچ، بلکه امکان رشد اینگونه افراد بیشتر هم مهیا شد.

نیاز نیست کسی به مردم القا کند، آنها وضعیت را می بینند و می فهمند که ما صادق نیستیم و انقلاب و اسلام را پله قرار داده ایم! کثیری از مردم الان به این نتیجه رسیده اند که مسئولین برای خودشان جیغ و داد می کنند و ماها را سپر بلا قرار داده اند که به هدف های خودشان برسند. این شکاف در اعتماد عمومی یک شبه و دو شبه و یک ساله و دو ساله پدید نیامده. این حاصل استمرار یک سوء عملکرد و سوء رفتار مستمر و 40 ساله در سطح مسئولان عالی و بالا دست کشور است که از مسایل بسیار کوچک و جزئی شروع شد اما چون به همانها توجه نشد و امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بود، بزرگ و بزرگ تر شد.

مطالب پربازدید

مسئولین نباید ترسی از آزادی شهروندان داشته باشند:

چیزی که مردم بر اساس فطرت خود در حوزه آزادی های فردی نیاز دارند اگر حکومتی تامین نکند، ولو اینکه بهترین شرایط اقتصادی را هم برای آنها مهیا کند باز از دید مردم حکومتی دروغگو شناخته می شود. ساده ترین استدلال مردم در برابر تحدید آزادی هایشان این است که اگر مسئولی در قدرت است راست بگوید، نباید ترسی از آزادی شهروندان داشته باشد.

توکلی همچنین گفت: بی اعتمادی از آنجا شروع شد که مردم احساس خیرخواهی دولت و حاکمیت را نسبت به خودشان درحال تضعیف دیدند. هی همه گفتند مبارزه با فساد، اما از تمام دولت ها و سازمان ها و جناح های سیاسی انواع و اقسام پرونده های فساد و اختلاس بیرون آمد. من می خواهم بگویم اگر مردم به ما اعتماد ندارند مشکل از خودمان است. اگر درست کار کرده بودیم، اگر فساد نشده بود به خدا رسانه های بیگانه ده برابر این هم علیه حکومت تبلیغ می کردند کسی باور نمی کرد چون مصداقی نداشت که باور کنند.

خیلی از مسئولان ما هنوز طوری حرف میزنند و رفتار می کنند که انگار هیچ مشکلی در کشور نیست. همه گویا به فکر جیب خودشان هستند. سیاستگذاری کشور برای جنگ اقتصادی به مراتب پیچیده تنر از جنگ نظامی است. اما ما متاسفانه داریم از همان مدل هایی که برای شرایط عادی هم غلط بودنددر این شرایط بهره می گیریم. این مدل تصمیم گیری نئوکلاسیک اقتصادی، 30 سال است که دارد مردم را فقیرتر می کند. این مشکل داخلی است نه خارجی.

.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا