مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

ماجرای برداشت ۳ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی توسط وزیر بهداشت چیست؟

مطالب پربازدید

قاضی زاده هاشمیبه گزارش فارس،‌ طی روزهای اخیر به بهانه اجرای طرح تحول سلامت و کاهش اعتبار این بخش در لایحه بودجه 98، اختلافاتی میان مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزیر سابق بهداشت به وجود آمد.

روز چهارشنبه نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت واکنش تندی به قاضی‌زاده هاشمی نشان داد.

نوبخت گفت: «3 هزار میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمرانی به صورت علی‌الحساب برداشت و برای پرداخت بدهی‌های وزارت بهداشت پرداخت شده است که باید بازگردانده شود و ما در این زمینه به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»

این موضوع برای اولین بار بود که در رسانه‌ها مطرح شد.

مطالب پربازدید

یک مقام آگاه با اشاره به جزئیات پرداخت 3 هزار میلیارد تومان از بودجه طرح‌های عمرانی برای تادیه بدهی‌های وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی قهر و ادعای وزیر بهداشت که منجر به استعفای وی شد مربوط به همین موضوع است. قاضی‌زاده هاشمی قصد داشت با لابی و فشار سیاسی از تعهد پس دادن 3 هزار میلیارد تومان شانه خالی کند.

وی افزود: مدتی قبل به دلیل پایان یافتن تمام منابع در اختیار وزارت بهداشت و برای پر نشدن چاله بدهی‌ها که خود نقش اساسی در آن داشت، از دولت خواست اوراق خزانه برای این وزارتخانه منتشر شود. سپس پیشنهادی به شورای سران قوا برده شد تا 500 میلیون یورو از حساب صندوق توسعه ملی برداشت شود. این پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و ایشان با دو شرط با این  پیشنهاد موافقت کردند اول اینکه برداشت به صورت قرضی باشد و دوم سازمان برنامه موافقت خود را اعلام کند.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا