مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

احمدی نژادی ها هنوز امیدوارند قدرت و حکومت را در دست بگیرند

مطالب پربازدید

احمدی نژادی هااز قرار معلوم احمدی نژادی ها از ترس اصولگرایان، نه جرأت این را دارند که بیش از پیش به احمدی نژاد نزدیک شوند و نه دلشان می آید از وی نقد کنند. آنها همچنان امیدوارند که یک روز دوباره احمدی‌نژاد به مسند قدرت بنشیند تا آنها هم همراهش به قدرت بازگردند.

به نوشته روزنامه شرق : « محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست‌جمهوری‌اش به افراد زیادی نزدیک بود یا به تعبیر دیگری افراد بیشتری به او نزدیک بودند؛ چهره‌هایی که این روزها تقریباً هیچ خبری از آنها نیست. چهره‌هایی که نه از احمدی‌نژاد بریده‌اند و از او اعلام برائت کرده‌اند و نه از سویی تمایلی دارند که در خط مقدم جریان احمدی‌نژادی‌هاشناخته شوند.

چندی قبل عده‌ای از دولتمردان و وزرای دولت نهم و دهم در نامه‌ای از رئیس سابق خود اعلام برائت کردند. این فهرست اما غایبان برجسته‌ای داشت؛ غایبانی که احتمالاً در آن روز موعود به درد احمدی‌نژاد خواهند خورد. این غیبت آنها البته همه‌گیر است و تقریباً هیچ ردپایی از آنها در فضای رسانه‌ای هم به چشم نمی‌خورد. رئیس سابق دولت اگر روزی امکان بازگشت دوباره‌اش به قدرت فراهم شود، باید این فهرست را همیشه در جیب نگه دارد و حواسش به حاضران و غایبانش باشد.

یکی از آنها که نامش در فهرست خالی بود، مجتبی ثمره‌هاشمی است. زمانی سعید حجاریان گفته بود: «در بین اطرافیان ایشان، تنها فردی که می‌تواند از شورای نگهبان اجازه عبور بگیرد، آقای مجتبی ثمره‌هاشمی است و احتمال می‌دهم که این گروه چنین نقشه و برنامه‌ای در سر می‌پرورانند.»

مطالب پربازدید

خواهرزاده محمدرضا باهنر و هم‌کلاسی احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت (مجتبی هاشمی) که زمانی نقشی پررنگ در دولت نخست احمدی‌نژاد داشت را بسیاری به‌عنوان مرد پشت‌پرده دولت می‌دانستند؛ تا جایی که مجله نیوزویک همان زمان او را به‌عنوان یکی از ۲۰ شخصیت تأثیرگذار ایران انتخاب کرد.

غلامحسین الهام؛ همان فردی که زمانی به ابوالمشاغل دولت احمدی‌نژاد معروف شده بود. الهام، فرد دومی است که نامش در آن اعلامیه برائت از رئیس سابق دیده نمی‌شود و شنیده‌ها حاکی از این است که همچنان دل در گرو او دارد. الهام در این سال‌ها بر خلاف دیگر اصولگرایان نه‌تنها کلمه‌ای علیه رئیس سابق حرف نزده، بلکه در گفت‌وگو‌های غیررسمی همچنان مدافع اوست و چشم به بازگشت او دارد، نه‌تنها او، بلکه همسرش، فاطمه رجبی و نویسنده کتاب «معجزه هزاره سوم»، در تمجید احمدی‌نژاد.

این زن و شوهر تلاش زیادی هم کردند تا باب آشتی دوباره میان رئیس سابق و آیت‌الله مصباح‌یزدی را فراهم کنند و حتی در همان سال‌های ۸۹، ۹۰ سعی کردند تا در جلسه‌ای خصوصی با پدر معنوی جریان جبهه پایداری نظر او را نسبت به محمود احمدی‌نژاد بازگردانند اما موفق نشدند. غلامحسین الهام زمانی درباره رئیس سابق گفته بود: «آقای احمدی‌نژاد سیاق امام را داشت و دارد. دولت احمدی‌نژاد در میان دولت‌ها اولین دولتی بود که رئیس‌جمهورش شفاف و علنی گفت من این را دارم. امروز هم می‌گوید من این را دارم… حالا می‌خواهند نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد را خراب کنند.»

صادق محصولی عضو جبهه پایداری و دوست قدیمی و رئیس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ٨٤ بود. در زمانی که محصولی فرماندار ارومیه بود، محمود احمدی‌نژاد هم فرماندار ماکو بود. محصولی همان کسی است که روح‌الله حسینیان از او به عنوان پول‌دار اصولگرا‌ها یاد کرده بود و ماجرای کسب ثروتش هم بسیار حرف و حدیث به دنبال داشت، خودش مدعی است تا به حال چهار بار نحوه ثروتمند شدنش را اعلام کرده است و اموالش هیچ ربطی به ماجرای سواپ نفت در دوران استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل ندارد.

او وزیر کشور در سال ۸۸ بود که وزارتش یک سال بیشتر دوام نیاورد. دو سال پیش مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات، از او برای مناظره دعوت کرد. پاسخ تاجزاده را نه خود محصولی، بلکه دفترش داد و از مناظره استقبال کرد. اما این مناظره تا این لحظه برگزار نشده است. البته سیاهه این افراد البته می‌تواند ادامه هم پیدا کند….»

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا