مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

اردوغان آمریکا را تهدید کرد

مطالب پربازدید

تصویر

رجب طیب اردوغان آمریکا را تهدید کرد و گفت: در صورتیکه دولت دونالد ترامپ جنگنده‌های جدید را تحویل ما ندهد دست به اقدام جدی می‌زنیم. این در حالی است که کنگره آمریکا تحویل این جنگنده‌ها به ترکیه را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی صباح ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) گفت: در صورتیکه آمریکا جنگنده‌های اف ۳۵ را تحویل ما ندهد ترکیه به سراغ حکمیت بین‌المللی خواهد رفت.

 

اردوغان تاکید کرد: در پی اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که تحریم‌هایی را علیه آنکارا در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی اعمال خواهد کرد باید بگویم ترکیه هرگز از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

مطالب پربازدید

 

اردوغان گفت: الان شروع به تهدید کرده‌اند و می‌گویند اف ۳۵ ‌ها را به ما نمی‌دهند، اما چیزی است به نام داوری بین‌المللی ما به سراغ این گزینه خواهیم رفت و اگر به آن حد برسد جایگزین‌های بسیاری وجود دارد.

 

اردوغان تاکید کرد: به نظر من این یک جنگ روانی است ما هرگز با تحریم‌ها عقب نخواهیم نشست ما در خصوص مساله برانسون سازش نمی‌کنیم.

 

مطالب پربازدید

وی افزود: آمریکا نباید فراموش کند که ممکن است یک هم‌پیمان قوی را از دست بدهد.

 

دولت ترامپ اخیرا فشارهایش را بر ترکیه افزایش داده به طوریکه حتی به حد تهدید به تحریم این کشور رسیده است. تنش مربوط به حکم اخیر دادگاه در ترکیه مبنی بر انتقال کشیش اندرو برانسون از زندان و قرار دادن او تحت حبس خانگی بعد از ۲۱ ماه حبس است. این کشیش در حال حاضر به اتهام تروریسم در ترکیه در حال محاکمه است.

 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود موضوع این کشیش را مطرح کرده و گفته که موضوع برای دونالد ترامپ بسیار مهم است.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا