مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

به جهنم که می‌خواهید تحریم کنید/ نیروی انتظامی ملتهب‌کنندگان بازار را معرفی کند

مطالب پربازدید
اخبار سیاسی، لاریجانی
رییس قوه قضاییه گفت: این نظام با داشتن این امکانات امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و شهدای ۷۲ تن گفت: اگر بخواهیم اقدامات قوه قضاییه را امروز ارایه کنیم ولو به میزان گزارش فهرست گونه، از حوصله جلسه خارج است.

 

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: نکته اول مربوط است به وضعیت ایران در منطقه و بیان توانمندی‌هایی که داریم و اقتدار بالای نظم جمهوری اسلامی در منطقه و توانمندی‌های نظامی و منابع انسانی بسیار گران‌بها و استعدادهایی که در کشور وجود دارد و بصیرت مردم که در صحنه حضور دارند و منابع غنی نفت و گاز در کشور همه از جهات اقتدار به آینده است و اینکه این نظام با داشتن این امکانات امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

 

مطالب پربازدید

رییس قوه قضاییه افزود: نکته دیگر این است که دشمن تلاش دارد این توانمندی‌ها را از بین ببرد و ایران هراسی شدیدی را در سطح منطقه دنبال کند در حالی که ایران بلند گفته اقتدار ما دفاعی است اما دشمنان و سلطه جهانی در مقام ایران هراسی به همه دنیا و در منطقه برای چاپیدن کشورهای منطقه است.

 

وی افزود: غربی‌ها پروژه ایران هراسی را جلو برده‌اند تا بتوانند به منافع کشورهای منطقه دست پیدا کنند و از آنها مانند گاو شیرده شیرشان را بدوشند.

 

آملی لاریجانی با اشاره به قصاص متهم حادثه پاسداران گفت: همین چند روز اخیر نسبت به اجرای حکم قصاص یک فردی که اقدامش داعش وار بود دیدید چه حرفهایی زدند، آن هم قاتلی که در منظر عمومی جامعه چندین جوان بی گناه را کشت.همین متهم در چندین نوبت دادگاه هیچ گاه حرف‌ها و اقدام خودش را نفی نکرد و فقط می‌گفت من قصد قتل نداشتم اما با آن ابزار قتاله وارد میدان شد و جوانان را به شهادت رساند. این فرد در دادگاه و با طی همه مراحل و تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها به قصاص محکوم شد و پس از تایید حکم با توجه به درخواست اولیای دم به دار اویخته شد. باید از استکبار پرسید شما چه کاره هستید که از هزاران کیلومتر آن طرف تر  در امور داخلی کشور ما دخالت می‌کنید شما مگر دادگاه را دیده اید یا پرونده را خوانده اید؟

مطالب پربازدید

 

وی افزود:  مسئله این است که دشمنان  از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند برای آنکه ضد انقلاب را تقویت کنند و چقدر نابخردانه است که عده‌ای در داخل کشور با آنها هم‌نوایی می‌کنند و به این حکم شبهه وارد می‌کنند. در یکی از سخنان یکی از وکلا گفته بود وکلا درخصوص این پرونده شبهه دارند در حالی که در اینجا اصلا شبهه چند وکیل موضوعیت ندارد و باید تعجب کرد که چرا یک مساله به این روشنی را وزارت امور خارجه امریکا درباره اش نظر می‌دهند. اینها چیزی نیست جز اینکه سلطه گران قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دارند.

 

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جنگ روانی دشمن تخیل نیست، تصریح کرد: نکته دیگر این است که در مواجهه با این سلطه گری مسئولین در نظام چه وظیفه ای دارند که همانا وظیفه بزرگ حفظ وحدت است و گرچه اختلاف سلایق یک امر طبیعی است اما نباید این اختلاف سلیقه باعث از بین رفتن وحدت شود. خوشبختانه  امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری یک همگرایی و وحدت خوبی میان همه بخش‌های نظام وجود دارد و انسجام ما در مقابل دشمنان بیش از پیش شده است.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

وی افزود: امروز  مسایل اقتصادی و معیشتی مردم مساله مهمی است و مساله اول کشور است و باید بدانیم که دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست بلکه قصد رخنه از همین طریق یعنی فشار آوردن بر معیشت مردم را دارد و می خواهد وضعیت اقتصادی ما را بر هم بریزد. لذا همه مسئولان نظام باید به این موضوع فکر کنند  و حواسشان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور اعم از تولید و وضعیت کسب و کار  باشد و قوه قضاییه هم نقش اساسی دارد. البته  یک سری مولفه‌های منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد. برای مثال وجود نقدینگی بالا در دست مردم خودش مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

 

آملی لاریجانی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی باعث بر هم ریختن  اقتصاد کشورمان شود و می خواهد وضع کشور را بهم بریزد.شما تلاطمات این چند روز را در بازار خودرو و مسکن و ارز دیدید.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به حوادث روز گذشته در بازار تهران گفت: روز گذشته و روزهای قبل تر دیدید که عده ای قصد آشوب داشتند و می خواستند بازار تهران را به تعطیلی بکشانند که با تلاش نیروی انتظامی این امر محقق نشد. هر چند افزایش نقدینگی بی تاثیر نبوده است اما عده ای با سرمایه های کلانشان قصد بر هم زدن ثبات اقتصادی را دارند.  این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می‌خواهند بازار را ملتهب کنند و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند. این اقدامات خیانت به مردم و  نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد طبق قانون اعدام برایشان در نظر میگیریم و هیچ کوتاهی هم در این زمینه نخواهیم داشت.

 

وی افزود:  نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت اینها را معرفی کنند تا قوه قضاییه هم به طور جد با آنها برخورد کند و آنها نمی‌توانند در آینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی دانستیم.  به دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها و به همه هشدار می‌دهیم که حوسشان جمع باشد زیرا  دستگاه قضایی حتما با مقصران و آنها که دخیل بوده‌اند برخورد جدی خواهد کرد و اینها نمی‌توانند در آینده بگویند که ما قصدمان این نبود که اخلال کنیم. امروز همه می‌دانند که هر اقدامی که به ضرر مردم تمام شود، قطعا ما با آنها برخورد جدی می‌کنیم.

 

وی افزود: این موضوع اصلا توجیه ندارد که یک شبه هزار تومان روی قیمت دلار برود. هرچند که یک سری بی تدبیری وجود دارد و نباید می‌گفتند که هر کسی می خواهد بیاید هر تعداد سکه بخرد. امروز جنگ اقتصادی است و هر عملیات روانی جدیدی دارد. به جهنم که تحریم ها را انجام می‌دهید کشور ما قوی است و مردم ما حاضر نیستند گوش به وعده‌های پوچ شما بدهند.

 

آملی لاریجانی با بیان اینکه  افساد فی الارض در قانون تبیین شده است و هر کس به طور گسترده مرتکب جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور شود مشمول آن  می‌شود و آنها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرار گرفتند بگویند ما نمی دانستیم کارمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است، گفت: ما حتما با آنهایی که یک شبه بازار ارز و سکه را بالا و پایین می‌کنند، برخورد می‌شود. امروز در درون کشور اداره کردن کارخانه و اداره کردن کارگران کاری جهادگونه است و چرخاندن این چرخ‌ها کار سختی است اما ضمن تقدیر از اینها می‌دانیم که امروز یک اجماع بزرگ برای حمایت از تولید ملی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه قوه قضاییه حمایت از تولید داخلی را وظیفه خود می‌داند و به همین جهت ما با تمام توان در این زمینه تلاش می‌کنیم و به روسای دادگستری‌ها اعلام کردیم که یک معاونت در خصوص حمایت از تولید داخلی داشته باشند گفت:  درست نیست اگر کارگرها اعتراضی داشتند بلافاصله از آنها شکایت شود بلکه باید در استان‌ها به صورت مورد به مورد حل شود، استانداری‌ها هم باید در اینجا فعال باشند، مشکلات را بشنوند و در جهت حل آن تلاش کنند.

 

رییس قوه قضاییه افزود: مردم ما  حاضر نیستند عزت و استقلال خود را پای ادعاهای پوچ غرب بدهند و اینطور نیست که رزق الهی در دست ترامپ باشد. بازاریان ما متحد و منسجم هستند و وضعیت کشور را درک می کنند، ما اطلاع وسیع داریم که این آشوب های دیروز کار دیگران است. با کسانی که اخلال می کنند، شیشه مغازه‌ها را می‌شکنند و آتش می افروزند برخورد قاطع خواهد شد.

 

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا  یک اقدام فرا قوه‌ای است، نباید  کشور برای ورود کالا باز باشد، باید از ضربه ای که از ناحیه قاچاق به کشور می خوریم جلوگیری کنیم البته  یکسری اقدامات بازدارنده انجام شده اما کافی نیست. ١٢ میلیارد دلار قاچاق کالا صورت گرفته که بیشترین ضربه را به کشور زده است.

 

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه بحث‌های اقتصادی هم شامل حقوق عامه می‌شود گفت: ما محدودیت دولت را می‌دانیم اما نباید کار روی زمین بماند، بحث حقوق عامه نیاز به قانون دارد و  از دادستان کل کشور خواستم که در این زمینه وارد شوند و  امیدواریم به دستورالعمل یا قانون مشخصی برسند.

 

 

وی با اشاره به بحث فضای مجازی گفت: قوه قضاییه مخالف استفاده از فضای مجازی و اینترنت نیست و شاید من از دیگر روسای قوا استفاده بیشتری داشته باشم ولی بحث این است که آیا به عنوان نظام جمهوری اسلامی حق داریم به ادعای وجود فضای مجازی بستر و شاهراه برای دشمن ایجاد کنیم؟

امروز داشتن شبکه های اجتماعی که سرور آن در خارج کشور است به معنی دادن شاهراه به دشمن است. اینکه بخشی از اطلاعات و فضای مجازی کشور در دست فضایی همچون تلگرام باشد و خدا را بنده نباشد و اگر جرمی صورت گرفت نتوان پیگیری کرد پذیرفتنی نیست. ما معتقدیم شبکه های اجتماعی باید با اقتدار و توانمندی های بالا در کشور باشند و از حریم خصوصی هم دفاع می کنیم و متجاوز به حریم خصوصی را تحت تعقیب قرار می دهیم.

 

آملی لاریجانی افزود: تمام کسانی که با بحث فضای مجازی ارتباط دارند می دانند فضایی مثل تلگرام برای امنیت ملی اشکال دارد، تمام نیروهای امنیتی هم به این موضوع اذعان داشتند و چندین هزار شکایت از این شبکه‌ها داشتیم.

 

وی  گفت: قوه قضاییه باید فصل الخصومت باشد و رسیدگی به دعاوی کار اصلی قوه قضاییه است و اینکه عده ای به عنوان نقد راه بیفتند کار درستی نیست و من می‌بینم عده‌ای از وکلا شروع به فضاسازی می‌کنند که درست نیست. قوه باید مقتدر باشد و آخرین حرف را بزند.  انجام وظایف عظیمی که قانون اساسی و شرع بر ما گذاشته نیاز به ساختن مدیر و کارمند و… دارد و در فضای بسیار بد که رسانه‌های غربی راه انداختند کار شما سخت است و حل شدن همه مشکلات باید به حق باشد و  هیچ قدرتی در عالم جز با حق نیست.

 

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه از افراط و تفریط در بحث مبارزه با فساد باید بپرهیزیم، اظهار کرد:  قوای  قضاییه و مجریه در این حوزه وظایفی دارند و همه انتظارات را از قوه قضاییه داشتن اشتباه است زیرا دستگاه‌های اجرایی باید سر منشاءهای فساد را ببندند. در جریان فساد  سه هزار میلیاردی، می‌دانید چه مقدار هزینه برای قوه قضاییه داشت؟  ادعای فساد سیستماتیک را برخی مطرح می‌کنند که 100 درصد با آن مخالف هستم. گویی سیستم‌های ما به نحو سیستماتیک فساد می‌کنند که غلط است. چرا این حرف را می‌زنیم؟ برخی در درون کشور فساد سیستماتیک را مطرح و این گونه معنا می‌کنند که دستگاهی که باید نظارت و برخورد کند، در خودش فساد است. چه زمانی ما می‌توانیم بگوییم یک دستگاه قضایی 100 درصد پاک شده است؟ چرا حرف‌هایی می‌زنیم و در اذهان می‌اندازیم که بعدا نیز نمی توانیم پاک کنیم. قبول داریم در  دستگاه‌های اجرایی و قضایی فساد وجود دارد اما مهم این است که مسئولان قاطعانه برخورد کنند.

 

وی افزود: در دستگاه قضایی مدت زیادی است که مسئولان نظارتی به شدت با فساد برخورد می‌کنند و نظارت‌های پنهان صورت می‌گیرد و با قضات و کارمند متخلف برخورد می‌شود. نباید این طور مسئله‌ای را بزرگنمایی کرد و موجب ناامیدی مردم شویم. اگر مردم در جایی تخلفی دیدند و کسی طلب رشوه کرد آن را گزارش دهند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا