مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

ترامپ: تا زمانی که ایران در سوریه حضور دارد از این کشور خارج نمی‌شویم

مطالب پربازدید
ترامپ: تا زمانی که ایران در سوریه حضور دارد از این کشور خارج نمی‌شویم

روزنامه تایمز انگلیس به نقل ازیک منبع آگاه گزارش داد:رئیس‌جمهوری آمریکا دردیدار باهمتای روسی خود درهلسینکی «فنلاند» گفته است سربازان آمریکایی مادامی‌که ایران در خاک سوریه حضور دارد، خارج نمی‌شوند.

به گزارش عصرایران؛ ترامپ همچنین از روسیه خواسته است تا با دور نگهداشتن نیروهای ایران از مرز اسرائیل، به آمریکا برای مقابله بانفوذ تهران در سوریه کمک کند، هر چند که بلندپروازی نهایی او خروج کامل ایران از خاک سوریه است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که حضورش درسوریه مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی در دمشق صورت گرفته است.

دولت سوریه بارها آمریکا و دیگر کشورهای غربی را متهم کرده است که حضورشان در سوریه غیرقانونی و تجاوز به حق حاکمیت این کشور تلقی می شود.

مطالب پربازدید

رئیس‌ جمهوری آمریکا مارس گذشته گفته بود که قصد دارد به‌زودی نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کرده و اجازه دهد دیگران این مسئولیت را بر عهده بگیرند اما یک روز پیش از دیدارترامپ وپوتین درهلسینکی فنلاند«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا درمصاحبه باشبکه خبری ای‌بی‌سی مدعی شد تا زمانی که تهدید ایران در خاورمیانه ادامه داشته باشد نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

تایمز دراین باره نوشت:این اظهارات پس از لابی گسترده عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل بیان شد که مدعی هستند حضور ایران در منطقه تهدید به شمار می‌رود.

این نشریه انگلیسی درادامه گزارش خود آورده است:تنش‌ها میان واشنگتن و تهران در حالی بالاگرفته که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران هشدار داده است که جنگ با ایران مادر تمام جنگ‌ها است.

تایمز همچنین به اظهارات روز گذشته سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد که وی هشدار داده ایران آماده رویارویی با آمریکا است.

تایمز افزود: چهارشنبه گذشته حوثی های یمن به دو نفت‌کش متعلق به عربستان در باب المندب حمله کردند. این اقدام که خسارت جزئی به بار آورد، سبب شد تا شرکت نفت عربستان سعودی صادرات نفت خود را از این مسیر معلق کرده و متعاقباً قیمت نفت افزایش پیدا کند.

مطالب پربازدید

این نشریه انگلیسی عنوان کرد: ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در طول سه سال گذشته با معارضین حوثی یمن درگیر بوده است. حوثی‌ها پس از تجاوز نیروهای ائتلاف به بندر الحدیده، حملات خود علیه مرز عربستان را تشدید کرده‌اند. آن‌ها روز گذشته مدعی شدند که فرودگاه ابوظبی را با پهپاد هدف قراردادند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا