مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

حبیبی:همه چیز را گردن تحریم نیندازیم؛تیم اقتصادی دولت ناموفق عمل کرد / فشار زیادی روی دوش مردم است

مطالب پربازدید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: همه چیز را گردن تحریم نیندازیم؛ تیم اقتصادی دولت ناموفق عمل کرد.

حبیبی

در برنامه دستخط  با حضور محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که از شبکه سوم سیما  پخش شد مطالبی ارائه شد که به گزیده هایی از آن میپردازیم:

وضعیت کشور را باید به بخش های مختلف تقسیم کرد. من معتقدم در جایی که مربوط به اصل انقلاب و اهداف اولیه انقلاب و جهت انقلاب است شرایط خوبی داریم. یعنی هیچ تغییری در این سه موضوعی که عرض کردم حاصل نشده است ولی متاسفانه در موضوعات مثلاً اقتصادی من معتقدم وضعیت خوبی نداریم. فشار بسیار فراوانی روی دوش مردم به خصوص طبقات کم‌درآمد الان وجود دارد.

آقای رئیس‌جمهور وقتی آمدند قول فراجناحی و برخورد شایسته‌ سالارانه در عزل و نصب‌ ها کردند که به نظر من آن عمل نشده است. البته دولت قبلی هم از این سیئه دور نیست. نمی‌خواهم از دولت قبل دفاع کنم.

مطالب پربازدید

دو الی سه ماه پیش آمار از کل کشور گرفتم و از دبیران استان‌ها خواستم بررسی کنند. بنده الان اعلام می‌کنم که بیش از 90 درصد پست‌های دولتی در سراسر کشور در اختیار اصلاح‌طلبان است. هر کسی تردید دارد این را بررسی کند.

پارادوکس همین جا است. یعنی اصلاح‌طلبان خودشان می‌دانند بالای 90 درصد پست‌ها را تصاحب کردند و خود می‌دانند مردم از شرایط اقتصادی واقعاً ناراضی هستند. برای این که نگذازند این نارضایتی‌ها به خودشان بچسبد همه را گردن شخص خود آقای روحانی می‌اندازند و حتی برخی از اینها بی‌انصافی کردند و تبری هم می‌جویند.

نمک را خوردید و حداقل نمکدان را نشکنید. مردانه بگویید ما در این رابطه توان اداره کشور را در امر اقتصاد را به صورت ضعیف داشتیم. چه اشکالی دارد این طور اعتراف کنید؟ حالا که محصول کار شما است، سال اول و دوم و سوم و چهارم گردن دولت سابق انداختید. سال ششم هم حق دارند از این حرف‌ها بزنند؟ اخیراً می‌گویند آقای روحانی می‌خواهد کار کند و نمی‌گذارند کار کند. بعد ما بررسی کردیم که چطور اجازه نمی‌دهند کار کند و این به چه معنی است. متوجه شدیم در برخی از محافل خصوصی تئوری‌پردازانه اصلاح‌طلبان، گفته‌اند از حالا باید بگویید نمی‌گذارند و اگر کار خوب شد می‌گوییم با وجود این که نمی‌گذاشتند ما کار را خوب انجام دادیم و اگر کار خراب شد می‌گوییم از اول گفتیم اجازه نمی‌دهند.

اگر نمی‌گذارند، و شما مایل نیستید شکست شما در ذهن مردم شکل گیرد چرا در دوره دوم خیلی با حرارت و التهاب بیشتر به میدان رقابت آمدید؟
باید یک چیزی را اعتراف کنیم که مردم به نقطه‌ای رسیده‌اند که برای آنها این مهم است که وضع اقتصادی کشور مطلوب باشد، چه اصلاح‌طلب بتواند این کار را کند و چه اصولگرا باشد.من راه نجات کشور از این قضایا را توسعه و تعمیق تحزب در کشور می‌دانم. الان رقابت‌های انتخاباتی ما در ریاست جمهوری همین طور است.

در مجلس همین طور است و در شوراها هم همین طور است. در صحنه انتخابات الفاظ با هم رقابت می‌کنند. سخنرانی‌های خیلی خوب، ادبیات خیلی شیک و مطلوب و مورد علاقه مردم استفاده می‌شود و در میدان با هم رقابت می‌کنند. بالاخره یک نفر رئیس‌جمهور، یک نفر نماینده مجلس و یک نفر عضو شورا می‌شود. پس از تصدی هم هیچ کسی پاسخگو نیست.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا