مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

دادستان تهران: تعداد زیادی از عوامل آشوب در بازار بازداشت شدند

مطالب پربازدید
تصویر
دادستان تهران با بیان اینکه شب گذشته تعداد زیادی ازعوامل آشوب در بازار شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این متهمان همانند متهمان آشوب‌های دی و اسفند ماه (۹۶) تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با اعتراضات روز گذشته تا این لحظه بازداشتی داشتید؟ گفت: قبلا هم گفته‌ایم که مسئولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند. برنامه جدی آمریکایی‌ها در مورد ایران دامن زدن به ناامنی هاست. دیروز تلاش کردند با تهدید بازاری‌ها، درب مغازه‌ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه‌ها آسیب برسانند.

 

وی با بیان اینکه عوامل این آشوب‌ها دیشب شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدند. محرکین اصلی حادثه که با برنامه‌ ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می دهیم توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و امروز تحویل دادستانی می‌شوند.

 

مطالب پربازدید

دادستان تهران افزود: من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته اند از جنس بازاری‌ها نبودند و خواهید دید که بازاری‌ها سمت خود را جدا خواهند کرد. مردم اجازه نخواهند داد عده ای به خود حق بدهند که وضع بازار را متلاطم کنند و برای مردم ناامنی اقتصادی ایجاد کنند.

 

دولت آبادی افزود: پیام من به آشوب گران در حوزه امنیت و اقتصاد این است که دستگاه قضایی با هرگونه نا امنی و آشوب و اغتشاش در حوزه اقتصادی مبارزه خواهند کرد و متهمانش مانند آشوب‌های دی ماه و اسفند ماه تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد. ریاست قوه قضاییه فرمودند که اتهام اخلال در نظام اقتصادی و اتهام در حوزه امنیت مجازات سنگینی دارد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره علت و بازداشت هنگامه شهیدی و آخرین وضعیت پرنده قبلی او گفت: ایشان چند ماهی متواری بود و همان طور که در شبکه‌های مجازی می‌دیدم هر روز اهانت‌هایی آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد به جای اینکه خود را معرفی کند توییت‌های بسیار مجرمانه‌ای  منتشر می‌کرد. امروز  در جزیره کیش درحالی که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد دستگیر شد.  این نشانه اقتدار پلیس ماست که به همه متهمان می‌گوید دست از اقدام مجرمانه بردارند ایشان پرونده سنگین در دستگاه قضایی دارد. امیدواریم که زودتر به دادگاه ارسال شود.

مطالب پربازدید

 

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت علیرضا زیبا حالت منفرد که به جعبه سیاه بابک زنجانی معروف است گفت: خبر درمورد ایشان هست. ایشان در بازداشتگاه است و البته من اخیرا به بازپرس ایشان تاکید کردم در تحقیق تسریع شود. چون برخی از تحقیقات ایشان منوط به انجام کار کارشناسی و در حال انجام است.

 

دادستان تهران در مورد پرونده فعالان محیط زیست گفت: به زودی امیدوارم به دادگاه ارسال شود.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

وی در پایان در مورد توییت محمود صادقی مبنی بر هجوم ماموران امنیتی به منزل سید امامی و گذاشتن جعبه‌ای در داخل خانه عنوان کرد: من نمی‌دانم جعبه را نشنیدم ولی برای کاری که انجام شده حتما مجوز قانونی وجود داشته است.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا