مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

روحانی: مسیر انقلاب ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت

مطالب پربازدید

روحانی در راهپیمایی 22 بهمن 97حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پایتخت به ایراد سخنانی پرداخت که گزیده آن به شرح ذیل است: امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار ، صهیونیسم و ارتجاع منطقه ، مردم را ما تحت فشار تحریم قرار داده‌اند.

در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین ، فرهنگ ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

در ۵ سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

کمک های دولتی و مستمری تمام افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند طی این چند سال ۴ برابر شده است و  در رفاه اجتماعی حرکت بسیار خوبی انجام داده ایم. بین دهک بالا و پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف ۳۵ برابر بوده است اما امروز این اختلاف به ۱۵ برابر کاهش یافته است که این به معنای رسیدن به سمت عدالت بوده که البته در این زمینه باید قدم‌های دیگری را هم برداریم.

مطالب پربازدید

تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم و این قدرت ملت ایران و دیپلماسی ماست. تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای مان در سازمان ملل و در شورای امنیت تصویب شده و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.

یکی از شعارهای این دولت حقوق شهروندی بوده و امروز ۱۸۲۵ نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از جمله فرماندار، معاون استاندار، بخشدار، شوراها در سمت‌های مختلف مشغول کارند و ۲ سفیر کشور امروز در خارج از کشور از اهل سنت هستند و این نشان می دهد که روز به روز وحدت، اتحاد و یکپارچگی‌مان بیشتر خواهد شد.

به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم، تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.

به زودی مردم شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک رفاه فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. بحران آب و محیط زیست را کنترل خواهیم کرد. فعالیت نهادهای مالی از جمله بانک ها را تنظیم خواهیم کرد، همانطور که مؤسسات اعتباری غیرمجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند به طور کلی پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند. این مسیر و راه آینده است که ادامه می‌دهیم.

به دلیل اینکه مردم ما متحد هستند، به خدا، حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و ائمه(ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند و پشت رهبری حرکت می‌کنند،  بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود. هرچند که مردم ما امروز با مشکلاتی مواجه هستند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت زیرا وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا