مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

روحانی: نیروهای مسلح دست از اقتصاد بردارند / باید بیش از متقاضی شغل ایجاد کنیم

مطالب پربازدید

روحانیحسن روحانی صبح روز گذشته در جمع وزیر و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سخنانی ایراد فرمودند که گزیده و خلاصه آن را در ادامه می توانید ملاحظه کنید.

رئیس جمهور ضمن  تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به همه بانوان سراسر کشور و جهان اسلام، گفت: ایجاد اشتغال در جامعه یکی از وظایف بزرگ همه ما است، چراکه بیکاری، مادر  همه گرفتاری‌ها و مفاسد است و در بیکاری است که هر چیزی امکان‌پذیر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین افتخارات دولت در طی ۵.۵ سال بحث اشتغال‌زایی بود، اما این موضوع برای برخی مردم ملموس نیست چراکه اساس بیکاری کم نمی‌شود و خرمن بیکاری با وجود اشتغال‌زایی در این دولت همچنان وجود دارد.

باید بیش از متقاضی شغل ایجاد کنیم تا مشکل بیکاری به صورت ریشه‌ای حل شود و آمار اشتغال باید بالای یک میلیون نفر برود تا در جامعه اثرگذار باشد و برای این مهم به تلاش همه نیاز داریم. ما باید مسایل و دغدغه‌های مردم را حل کنیم و اگر کسی بگوید، مردم مشکلاتی ندارند، حرف نادرستی بر زبان آورده است. شرایط برای بخشی از جامعه که حقوق ثابت دریافت می‌کنند نسبت به سایر بخش‌ها سخت‌تر است و از وزارتخانه کار، رفاه و تعاون اجتماعی و سایر بخش‌های دولتی می‌خواهم تا نسبت به وضعیت بخشی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، فکر کنند.

مطالب پربازدید

آن‌هایی که حقوق ثابت دارند کار برایشان سخت است. آماری که از سازمان برنامه گرفتم این است که مستمری دریافتی آنان نسبت به سال ۹۲ برای خانواده یک نفره بیش از سه برابر شده و نسبت به خانواده چهار و پنج نفره بیش از چهار و پنج برابر شده است.

بخش دیگر که اهمیت دارد این است که شما به خانواده‌هایی که نیازمند هستند کمک کنید و مددکار آنان باشید، خاطرنشان کرد: این مسئله یعنی نسبت به بی‌سرپرستان و خانواده‌هایی که زن سرپرست خانوار هستند یا معلول دارند ما باید کمک کنیم و مسکن آن‌ها را تامین کنیم و حتما بتوانیم به آنها مهارت دهیم. امروزه حداقل‌هایی در جامعه وجود دارد ولی هدف ما از بین بردن فقر مطلق است. البته آقای فتاح به ما گفتند که دیگر فقر مطلق در جامعه ما وجود ندارد ولی ما باید تلاش کنیم، فقر مطلق از بین برود و این وظیفه همه ما و از جمله وزارتخانه‌های شما است.

رئیس‌جمهور در ادمه سخنانش گفت: من وقتی برای معرفی وزرا نزد رهبری رفتم، ایشان به من تاکید کردند که دولت دست از اقتصاد بردارد. البته به غیر از دولت هم داریم. ما خصوصی، تعاونی و دولتی داریم و منهای دولت، خصولتی است. از طرفی، نه دولتی است که از سوی دولت، مدیریت و نظارت شود و نه تعاونی که شریک داشته باشد و نه خصوصی است. هیچ کسی هم جرات نمی‌کند که بر خصولتی‌ها نظارت کند و خصولتی یعنی آزاد. نه مردم و نه دولت هیچ اطلاعی از آنها ندارد. بدترین اقتصاد، اقتصاد خصولتی است.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا