مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

سه چهارم سنوات بعد انقلاب، فرمان دست اصلاح طلبان مدعی بود

مطالب پربازدید

دادستان کل کشور با بیان اینکه اصلاح طلبان خیلی مدعی هستند، گفت: من نه منتظریهستم نه اصلاح طلب اما وقتی حساب می‌کنیم می‌بینیم بیش ازسه چهارم سنوات بعدانقلاب، فرمان دست اصلاح طلبان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری طی سخنانی در شانزدهمین همایش تخصصی دادستان‌ها عمومی و انقلاب مراکز استان و دادستان‌های نظامی سراسر کشور اظهار کرد: دادستان در صحنه کارزار برای ایجاد امنیت، ‌ خدمت به مردم، احقاق حقوق آنها و ایجاد نظم در جامعه، «محور» است و لذا به موجب قانون، همه نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی، ضابط دادستان هستند و نباید این جایگاه را دست کم گرفت.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به شرایط روز کشور گفت: می‌دانید که شرایط امروز کشور شرایط مطلوبی نیست. روز گذشته من به قم رفتم و در آنجا یک متن سخنرانی از مرحوم احمدآقا خمینی به دست من رسید که بخشی از آن منتشر شده است. این متن مربوط به سال ۷۳ است و وقتی آن را می‌خوانم می‌بینم شرایط امروز کشور دقیقا در همان سال هم وجود داشته است. آن زمان دولت آقای هاشمی بوده است که خداوند ایشان را رحمت کند. ابزار کار هم در دست آقایان اصلاح طلب مدعی بوده است.

منتظری با بیان اینکه اصلاح طلبان خیلی مدعی هستند، گفت: من نه اصول گرا هستم نه اصلاح طلب اما وقتی حساب می‌کنیم میبینیم بیش از سه چهارم سنوات بعد انقلاب، فرمان دست اصلاح طلبان بوده است اما ببینید اصلاح طلبان چه کرده‌اند؟ در این نامه مرحوم احمدآقا خمینی می‌گویند آیا اختلاس هم آمریکا انجام داده است؟ مگر نگفتید دلار را روی ۱۰۰ تومان نگاه می‌دارید؟ لذا می‌خواهم بگویم این شرایط را قبلا هم داشته‌ایم پس نگران نباشید. خودمان باید محکم بایستیم و پا در میدان جنگ بگذاریم. در مقابل تلاش‌های دشمن باید به جامعه امید تزریق شود. اگر گروهی می‌خواهند در جامعه ناامنی ایجاد کنند این وظیفه قانونی و شرعی شماست که در تلویزیون و رسانه‌ها بیایید به مردم امید ببخشید و برای مردم تدوین کنید که دارید قاطعانه با فساد برخورد می‌کنید.

مطالب پربازدید

دادستان کل کشور تصریح کرد: خیلی زشت است که آدم می‌بیند در کشور جمهوری اسلامی با این همه نیروهای متدین مثل شما اجازه بدهیم این افعی‌های سیری ناپذیر در رابطه با نیازهای زندگی مردم مثل پوشک بچه و ماشین و … برای مردم مشکل ایجاد کنند.

وی همچنین، گفت: طبق قانون آیین دادرسی کیفری ما به عنوان دادستان کل کشور در جاهای مختلف دولتی حضور داشته باشیم. من به رئیس‌جمهور گفتم که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که آمریکا با ما به جنگ اقتصادی برخاسته است و آغاز تحریم‌ها را هم روز ۱۳ آبان گذاشته است اما تیم اقتصادی شما تیم جنگی نیستند. مجلس هم همین را گفته‌اند. البته ممکن است آدم‌های خوبی هم باشند اما ویژگی‌های فرماندهی جنگ را ندارند.

وی گفت: ما بدون تعارف باید آرایش جنگی بگیریم. چرا در اوایل جنگ صدام توانست تا پشت دروازه اهواز جلو بیاید؟ علت این بود که ما در اوایل جنگ آمادگی نداشتیم اما بعد از آنکه آمادگی پیدا کردیم یک سانتی‌متر هم نتوانستند جلو بیایند.

منتظری تصریح کرد: افرادی که افکار آنها غربی است و زندگی میلیاردی دارند نمی‌توانند با آمریکا به جنگ اقتصادی بروند. ما حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم. درست است قوه قضائیه مسئول اقتصاد کشور نیست اما ما اعلام کردیم هر جا دولت کمک بخواهد قوه قضائیه کمک می‌کند.

وی افزود: ما که نمی‌توانیم قیمت ارز را تعیین کنیم. این کار نه وظیفه ماست و نه ابزار آن را داریم. ما بررسی کردیم و دیدیم برخورد با مفاسد اقتصادی در قالب این آیین دادرسی کشوری انجام نمی‌شود و لذا بحث استجازه از رهبری مطرح و این کار انجام شد اما دیدیم که برخی انتقادهایی کردند در حالی که این استجازه نه جرمی اضافه کرده و نه مجازاتی تعیین کرده است. ما چند مانع داشتیم که آنها را برطرف کردیم.

مطالب پربازدید

منتظری در پایان خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: من می‌دانم که شما در برخورد با مفاسد جدی هستید اما بعد از این استجازه باید جدی‌تر هم باشید و اقداماتتان را هم به مردم اطلاع دهید.

منبع: مهر

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا