مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کارگران در صورت محقق نشدن مطالباتشان تمام قد به پا می‌خیزند

مطالب پربازدید
کارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان گفت: جامعه کارگری انتظار دارد که رییس جمهور مطالبات به حق جامعه کارگری و بازنشستگی را مد نظر قرار دهد.

حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان  و نایب رییس کانون بازنشستگان استان گیلان) در خصوص مطالبات جامعه کارگری از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی آینده به خبرنگار ایلنا گفت:با توجه به اینکه جامعه کارگری با تمام وجود از دولت اقای روحانی حمایت نموده است؛ انتظار دارد که رییس جمهور نیز مطالبات به حق جامعه کارگری و بازنشستگی را مد نظر قرارداده و فردی را به عنوان وزیر آینده کار معرفی کند که هم شناخت نسبت به این قشر داشته باشد و هم جوابگوی خواسته‌های به حق این عزیزان باشد.

حسن ایزدی ادامه داد: وزیر آینده کار باید تلاش نماید زمینه امنیت شغلی کارگران را فراهم و به وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان توجه ویژه داشته باشد، همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که از سال ۸۸ ابتر باقی مانده است را اجرایی کند و نیز به بحث سه‌جانبه‌گرایی توجه ویژه‌ای داشته و آن را اجرایی کند.

وی در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس با توجه به اینکه با رای جامعه کارگری، بازنشستگان و محرومان انتخاب شده‌اند، متاسفانه تعداد زیادی از این عزیزان به نقش اصلی خودشان که همانا تدوین قوانین در جهت رفاه حال کارگران و بازنشستگان و محرومان است توجه نداشته و از طرفی در بحث نظارت که وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است گاها کوتاهی می‌کنند. به عنوان مثال؛ در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با وجود اینکه در سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده تاکنون به دلیل عدم نظارت مجلس به اجرا درنیامده است.” خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل”

مطالب پربازدید

حسن ایزدی تاکید کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و بحران‌های اقتصادی حاکم بر کشور بیشترین فشار و آسیب بر قشر بزرگ کارگر و بازنشسته وارد است، از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در رابطه با مسایل رفاهی کارگران و بازنشستگان و معضلات تولیدکنندگان که ایجاد اشتغال می‌کنند، توجه بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه جامعه کارگری، تشکل‌ها کارگری، کانون شوراهای اسلامی، کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی استان، کانون انجمن‌های‌صنفی استان، مجمع نمایندگان تعاونی‌های مسکن و خانه کارگر استان و کشور همگی ید واحده هستیم. جامعه کارگری در صورت محقق نشدن مطالبات خود، سکوت نخواهد کرد و تمام قد به پا می‌خیزیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا