مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

مجوز استخدام ۱۳۰۰حق التدریس فنی و حرفه ای اخذ شد

مطالب پربازدید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از ابلاغ آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی آموزشی فنی‌وحرفه‌ای از سوی وزیر علوم خبر داد و گفت: مجوز استخدام ۱۳۰۰حق التدریس فنی و حرفه ای اخذ شد.دانشگاه فنی و حرفه ای

ابراهیم صالحی عمران صبح امروز در نشستی خبری که در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد با اشاره به دغدغه های این دانشگاه گفت: این دانشگاه دغدغه رشد اشتغال دارد و این دغدغه می تواند به رشد اقتصادی کشور منجر شود.

بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو در ۱۷۵ آموزشکده و دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند و می تواند فرصت خوبی برای اهداف مهم باشد دراین راستا کمیت آموزش مهارتی و هم توسعه کیفی دانشگاه جزء برنامه های وزارت علوم است.

مهرماه سال جاری ۳۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سال ۹۷ ایجاد شد که درراستای تکمیل مهارت پیشرفته دانشجویان و تقاضای بازار کار بود.

مطالب پربازدید

این دانشگاه تنها دانشگاهی است که توانسته مجوز راه‌اندازی ۳۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته را از طرف شورای گسترش آموزش وزارت علوم دریافت کند.

اخیرا با مجوز شورای گسترش آموزش عالی  ۵ مرکز و دانشکده‌ فنی و حرفه‌ای نیز  در کشور اجازه ارائه آموزش‌های مهارتی را برای دختران دریافت کردند. در حال حاضر این دانشگاه ۵۲ مرکز ویژه دختران دارد.

در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵۰ میلیارد تومان صرف به روز رسانی تجهیزات، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شده است چراکه ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی یکی دیگر از مهمترین سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم است.

حذف برنامه های درسی نامتناسب با بازار کار

صالحی عمران افزود: در این راستا تلاش داریم برنامه‌های درسی دانشگاه را بازنگری کنیم تا اگر برنامه‌ای متناسب با نیاز بازار و صنعت نباشد، از برنامه‌ درسی حذف شود. در واقع در بازنگری برنامه‌های آموزشی تلاش داریم رابطه‌ای بین اشتغال و آموزش عالی ایجاد شود که خوشبختانه دانشگاه برای به روز رسانی برنامه‌های خود اختیار برنامه‌ریزی را از وزارت علوم دریافت کرده است.

مطالب پربازدید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه از ابلاغ آیین‌نامه به شورای برنامه‌ریزی آموزشی فنی و حرفه‌ای توسط وزارت علوم به این دانشگاه خبر داد و گفت: این آیین‌نامه هفته گذشته به امضای وزیر علوم رسید و پس از ابلاغ کمیته‌های زیادی در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، هنر و رشته‌های مختلف در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکیل شده است و به دنبال این هستیم که به واسطه این آیین‌نامه برنامه‌های درسی را بر اساس نیاز بازار و شایسته محوری تدوین کنیم.

یکی از ضرورت‌های آموزش عالی کشور اجرای طرح آمایش آموزش عالی مهارتی است که اگر این طرح به خوبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اجرایی شود؛ می توانیم نیازهای اشتغال در کشور را به صورت استانی و حتی شهرستانی بررسی کنیم و انعطاف پذیری برنامه‌ریزی آموزشی رشته‌های مورد نظر را تدوین کنیم. در واقع رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید بر اساس نیاز استانی و شهرستانی تدوین شود..

مجوز استخدام ۱۳۰۰ حق التدریس فنی و حرفه ای صادر شد

به طور کلی مجوز استخدام هزار و ۳۰۰ نفر از سازمان امور استخدامی اخذ شده است.

تا ۵ سال آینده حدود ۸۰۰ نفر از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازنشسته خواهند شد که خوشبختانه با استخدام نیروهای جدید مشکلی در زمینه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

در حال حاضر پرونده ۵۱۴ نفر از متقاضیان تبدیل وضعیت در کمیته‌های بررسی شرایط و صلاحیت این افراد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسی شده است و برای انجام مراحل قانونی استخدام نظیر گزینش و برخی از اقدامات مطالعاتی به سازمان مربوطه معرفی شده‌اند و پرونده ۵۰۰ متقاضی دیگر در دست بررسی است که نتایج این افراد نیز در نیمه دوم سال اعلام می‌شود.

اعزام مربیان به آلمان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از امضای تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه آلمان در حوزه‌ آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه تعدادی از مربیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور توانمند شدن در حوزه‌ آموزش‌های مهارتی به کشور آلمان اعزام شده و دوره‌های کوتاه مدتی را آموزش خواهند دید. در واقع تلاش داریم این تفاهم‌نامه که بیشتر در  حوزه آموزش‌های فناوری‌های نوین است، قبل از سال جاری اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تهران خاطر نشان کرد:‌ در واقع تلاش ما این است که مربیان و اعضای هیات علمی این  دانشگاه همواره به روز رسانی شوند و آموزش‌های لازم را در این زمینه از طریق این مرکز دریافت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برنامه‌ این دانشگاه برای تدوین آیین‌نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی در سیاست‌های وزارت علوم این وزارتخانه مجوزی را داده است که بر اساس آن بتوانیم آیین نامه‌ ویژه‌ای را برای ارتقا یا استخدام اعضای هیات علمی خود تدوین کنیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا