مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

دانشگاه ارزش پرداخت شهریه ندارد

مطالب پربازدید

دانشجویان انگلیس نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تنها یک نفر از سه دانشجوی انگلستانی فکر می‌کند که برنامه‌های تحصیلی دانشگاه ارزش پرداخت شهریه را دارند.

اکثر دانشجویان انگلستان معتقدند که دوره‌های درسی ارزش پرداخت 9 هزار یورو در سال را ندارند. یک گزارش جدید حاکی از آن است که از هر سه دانشجوی بریتانیایی تنها یک نفر باور دارد که تحصیل در دانشگاه‌ ارزش پرداخت مبلغ سنگین شهریه را دارد.

نتایج مطالعه دفتر دانشجویان انگلستان نشان می‌دهد وقتی دانشجویان در آستانه ورود به محیط کار قرار می‌‌گیرند، اطمینان آنها نسبت به بازپرداخت شهریه‌ و بدهی‌های تحصیلی کمتر می‌شود.

طیق نتایج تحقیقات اتحادیه دانشجویان، بیش از نیمی از دانشجویان (54 درصد) فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاری در آموزش عالی ارزشمند است.

مطالب پربازدید

اکثر دانشجویان (62 درصد) معتقدند که برنامه‌‌های تحصیلی دانشگاه‌ها ارزش پرداخت شهریه‌ را ندارند. به عبارت دیگر آنها فکر می‌کنند که پرداخت شهریه ارزش خرج کردن پول را ندارد.

رضایت دانشجویان از مقدار شهریه‌ها بسته به مدرک تحصیلی‌شان متفاوت است. بیش از نیمی از دانشجویان علوم کامپیوتری (53 درصد) فکر می‌کنند که دروس ارائه‌ شده در دانشگاه ارزش پول شهریه را دارد. این در حالی است که تنها حدود یک چهارم (26 درصد) از دانشجویان فلسفه و تاریخ گمان می‌کنند که دوره‌های تحصیلی ارزش شهریه پرداختی را داشته است.

در این مطالعه از 6 هزار دانشجو، تازه فارغ‌التحصیل و افرادی که ترک‌ تحصیل کرده‌اند نظرسنجی شد و نتایج آن تنها چند هفته قبل از بیانیه دولت انگلستان درباره بازبینی بودجه دانشگاه‌ها منتشر شد.

ترزا می نخست‌وزیر انگلستان اخیراً اعلام کرده که اجازه دادن به دانشگاه برای تعیین شهریه‌های متغیر باعث شده است انگلستان یکی از گران‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان را داشته باشد.

انتظار می‌رود این بازبینی شهریه‌ها را کم یا ثابت کند.

مطالب پربازدید

منبع: ایندیپندنت

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا