مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

طرح خودآموز، برای سواد آموزی بیسوادان در استان قم اجرا می شود

مطالب پربازدید

طرح خودآموز، برای سواد آموزی بیسوادان در استان قم اجرا می شودمعاون سواد آموزی ادره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: دو طرح جدید در استان قم برای سواد آموزی اجرا می شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا در مورد طرح خودآموز گفت: طرح خودآموز یکی از این طرح هاست که بر اساس آن فرد بیسواد می تواند با در یافت اقلام آموزشی رایگان از جمله کتاب سواد آموزی یک و دو و لوح فشرده آموزشی از نهضت سواد آموزی به صورت خود آموز در مدت چهار تا پنج ماه سواد خواندن و نوشتن بیاموزد.

وی افزود: اگر این فرد در آمون نیز نمره قبولی کسب کند 790 هزار تومان جایزه دریافت خواهد کرد. علاقه مندان باید هر چه سریعتر برای ثبت نام در این طرح به نواحی چهارگانه آموزش و پرورش مراجعه کنند.

قاسمی نیا طرح دیگر سواد آموزی را مخصوص روستائیان اعلام کرد و گفت: در این طرح اگر یک فرد باسواد روستا حتی یک بیسواد را تحت آموزش قرار دهد، پس از قبولی در آزمون، فرد آموزش دهنده یک میلیون و سیصد هزار تومان پاداش دریافت می کند.

مطالب پربازدید

افراد بیسواد اگر در این طرح، به مدت 600 ساعت شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون، فرد سواد آموز مدرک ششم ابتدایی را دریافت می کند و به فرد آموزش دهنده نیز 930 هزار تومان پاداش به ازای هر نفر اهدا می شود.

معاون سواد آموزی ادره کل آموزش و پرورش استان قم، همچنین اظهار کرد: هنوز 27 هزار نفر از گروه سنی 10 تا 49 سال در استان قم بیسواد هستند و اولویت نهضت سواد آموزی شرکت افراد بیسواد در دوره 400 ساعته و اخذ مدرک سوم ابتدایی است.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا