مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دو میلیون تومان اعلام شد

مطالب پربازدید

محمدحسن زدامحمدحسن (زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی) دیروز (سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه)در گفتگویی رسانه ای اعلام کرد: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و از این ماه مستمری بگیران حقوق جدید دریافت می‌کنند.

مابه التفاوت حقوق فروردین ماه نیز در صورت تامین مالی با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود، در غیر این صورت مستمری‌بگیران این مابه‌التفاوت را با حقوق خرداد ماه دریافت می‌کنند.

 

وی همچنین گفت: اولین گروه حداقلی‌بگیران هستند که بر اساس تصمیم گیری شورای عالی کار و طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل حقوق آن‌ها ۳۶.۵ درصد افزایش یافته و اشخاصی که سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند، امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد و با مزایای جانبی نیز مجموعه دریافتی مستمری‌بگیران در سال ۹۸، حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود و در این زمینه مستمری‌بگیر زیر ۲ میلیون تومان نخواهیم داشت.

مطالب پربازدید

حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

سایر سطوح نیز بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و نرخ تورم حقوق‌شان افزایش خواهد یافت و امسال با پیشنهادی که از سوی کانون بازنشستگی کشور مطرح شد، ۱۳ درصد به همراه ۲۶۱ هزار تومان به صورت نقدی به حقوق این افراد افزوده خواهد شد.

زدا همچنین اظهار کرد: افرادی که با ۱۰ سال سابقه بیمه کمترین مستمری را دریافت می‌کنند توقع نداشته باشند که اندازه ۳۰ سال خدمت حقوق دریافت کنند. اشخاصی که ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند، ۳۶.۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و این افزایش حقوق نسبت به چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا