مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

«سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی» ساوه رونمایی شد

مطالب پربازدید

اکبر شوکترئیس انجمن کارگران ساختمانی کشور (اکبر شوکت) در حاشیه آیین افتتاح دفتر انجمن کارگران ساختمانی ساوه گفت: امروز 400 انجمن در سراسر کشور داریم به گونه ای که کمتر شهری در کشور وجود دارد که انجمن صنفی کارگران ساختمانی نداشته باشد و انجمن کارگران ساختمانی امروز به عنوان بزرگترین سندیکای کارگری شناخته شده و سه قانون از جمله بیمه اجتماعی کارگران، قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی و ماده 18قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار که دو قانون در خصوص بیمه کارگران و امنیت شغلی کارگران است در خصوص آنها اجرایی شده است.

اکبر شوکت همچنین گفت: در بحث بیمه کارگران ساختمانی 7 درصد سهم کارگران، 20 درصد از محل پروانه های ساختمان سهم کارفرمایی و 3 درصد سهم دولت است.

با اجرای این قانون کارگران ساختمانی مشمول قانون بازنشستگی تامین اجتماعی شده و از خدمات درمان بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

جهت شفاف‌سازی و پالایش بیمه کارگران ساختمانی، کارگروه قانون رفع موانع اجرای بیمه کارگران با حضور نمایندگان وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار و رسما از «سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی» رونمایی شد.

مطالب پربازدید

این سامانه از دو سال پیش راه اندازی شده و انجمن کارگران ساختمانی شهرستان ساوه و سه شهر دیگر به عنوان پایلوت اجرایی این طرح انتخاب شدند که خوشبختانه انجمن کارگران ساختمانی ساوه عملکرد خوبی داشته و به عنوان یکی از 4 انجمن برتر در سطح کشور شناخته شده است.

کارگران ساختمانی بعد از عبور از سه مرحله بانک اطلاعاتی ایرانیان، بازرسی انجمن صنفی کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی، معرفی و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند که تا کنون 100نفر از این سه گردنه عبور کرده و به سازمان تامین اجتماعی جهت برخورداری از خدمات بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند.

نحوه بکارگیری نیروی کار در بخش ساختمان ساماندهی شده و از حالت سنتی خارج می شود و هرکس که نیروی کار بخواهد باید از طریق سامانه هر انجمن وارد شود تا نیروهای آموزش دیده به کار گرفته شوند که در این صورت میزان حوادث ناشی از کار کاهش پیدا خواهد کرد و اختلافات کارگری و کارفرمایی کاهش خواهد یافت.

علیرضا کاظمی رییس انجمن کارگران ساختمانی ساوه و‌ حومه نیز گفت: محاسبه حقوق کارگران ساختمانی با تعرفه ۴ سال قبل و نبود مکانی برای تجمع جهت اعزام به کار کارگران ساختمانی از جمله مشکلات این قشر است.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا