مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

سیمکارت هایی که بدون اطلاع افراد و با کد ملی آنها ثبت می شود

مطالب پربازدید

سیمکارتشاید برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه پیام یا پیامک هایی بااین مضمون را در گوشی تلفن خود دریافت کرده باشید، “سیم کارت ثبت شده شما به شماره فلان در اپراتور فلان تعویض گردیده است. در صورت وجود مغایرت به اپراتور مذکور مراجعه فرمایید”

این‌ موضوع که چگونه می‌توان بدون اطلاع اشخاص و با استفاده از کد ملی آنها، سیم‌کارتی را ثبت کرد، قابل توجه و اعجاب آور است و این موضوع به ذهن خطور می کند که ممکن است تخلفاتی در برخی از دفاتر خدمات ارتباطی رخ داده باشد و با تبانی و مشارکت این دفاتر با برخی از افراد مغرض و سودجو برای سوء استفاده های شخصی و سیاسی و اجتماعی و …با در اختیار داشتن کد ملی افراد، سیمکارت هایی را برای اهدافی خاص ثبت کرده باشند.

 

در هر حال، با توجه به این‌که در حال حاضر موضوع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی داغ شده و از طرفی در صورتی که هر تخلفی با سیم‌کارتی انجام شود، این مالک سیم‌کارت است که باید پاسخگو باشد و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذارشده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آن‌هاست، لازم است کاربران از سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است، مطلع باشند.

مطالب پربازدید

با اینهمه عقل حکم می کند برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی هم که شده دریافت کنندگان اینگونه پیام ها کاری کنند تا از مسئولیتهای سوء استفاده های احتمالی بری باشند. یکی از کارهایی که این افراد می توانند انجام دهند این است که، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام آن‌هاست، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا نشانی اینترنتیmobilecount.cra.ir  از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند. هم‌چنین، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، می‌توان نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام کرد.

یک راه دیگر این است که شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به‌نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع احتمالی آنها اقدام کنند تا مسئولیت ناشی از سوء استفاده احتمالی متوجهشان نباشد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا