مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کاشت و تکثیر سرطان در ساوه همچنان ادامه دارد و فاجعه بار است

مطالب پربازدید
آبیاری با فاضلابمحمد روستائی (کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی) با ابراز نگرانی از کشت محصولات کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب، گفت: فاضلاب شهری حاوی فلزات سنگین و آلودگی ‌ های شیمیایی بوده و بسیار خطرناک است. آبیاری محصولات کشاورزی با این آب به دلیل اینکه موجب ماندگاری سموم در کشت می ‌ شود، زمینه ‌ ساز بروز بسیاری از بیماری ‌ ها و انواع سرطان ‌ هاست.
آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب تاثیر بسیار منفی و خطرناکی روی انسان یا حیوان خواهد داشت و مصرف تولیدات این چنینی اثرات مخربی بر روی بدن می گذارد.
به اعتقاد کارشناسان بهداشتی و کشاورزی، جیوه و سرب احتمال ابتلا به سندرم خود ایمنی را افزایش می ‌ دهند و عوارضی همچون روماتیسم قلبی، امراض کلیوی، ناراحتی ‌ های عصبی و اختلال در سیستم گردش خون را باعث می ‌ شوند.
فلز سرب می ‌ تواند مانند کلسیم در استخوان ‌ ها رسوب کند که این امر باعث ایجاد تومورهای کلیوی و سرطان ‌ های مختلف می ‌ شود. همچنین کادمیوم موجود در کودهای کشاورزی عوارض مختلفی از قبیل کم ‌ خونی، بیماری استخوانی، کبدی و کلیوی ایجاد می ‌ کند. گزارش بازدیدهای کارشناسان و محیط ‌ بانان بیانگر انجام مجدد این کار غیرقانونی در منطقه زرباف است.
باید اقدامات را بویژه وقتی پای سلامت مردم در میان است به فوریت انجام داد تا تولید چنین محصولی به بازار نرسیده متوقف شود . مسئولان مربوطه گفته ‌ اند که این موضوع را پیگیری کرده ‌ اند یا می ‌ کنند اما آنچه در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است، جریان فاضلابی است که همچنان در میان محصولات کشاورزی روان است .
منبع: ایسنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا