مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کاهش شدید دما و سرمایی سخت در سراسر کشور در راه است

مطالب پربازدید

کاهش شدید دما و سرمایی سخت در سراسر کشور در راه استهشدارهای چند روز اخیر هواشناسی خبر از ورود جبهه هوای سرد شدید و کاهش شدید دما به کشور می دهند. سرمای سختی که طبق برآوردها و تصاویر ماهواره ای، نسبت به سرمای سال های آینده از شدت بیشتری برخوردار است و تمام دستگاه های اجرایی را به حالت آماده باش درآورده است.

معاون امور برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی در مورد آمادگی های لازم برای مقابله با کاهش شدید دما و جبهه هوای سردی که در راه است گفت: طبق پیش بینی هواشناسی جبهه هوای سرد همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا هفته بعد ادامه داشته باشد. از هموطنان انتظار داریم رعایت الگوی مصرف را در نظر داشته باشند، به خصوص اینکه از گرم کردن فضاهایی که به آن نیاز ندارند جدا خودداری کنند. در صورتی که این همکاری با ما ادامه داشته باشد قطعا هیچ مشکلی در انتقال گاز و توزیع آن به مبادی مصرف پیش نخواهد آمد. می توانیم وعده دهیم تا به کمک مشتریان از جبهه هوای سرد عبور کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی

مصطفی رجبی مشهدی (سخنگوی صنعت برق) نیز در این مورد گفت: صنعت برق با بیش از 2000 گروه عملیاتی در سراسر کشور آمادگی لازم را برای مقابله با سامانه برودتی دارد و پیش بینی های لازم را انجام داده است تا اختلالی برای تامین برق مردم و ارائه خدمات پیش نیاید.

مدیر امور برنامه ریزی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز گفت: در ایام فصل سرد سال که مصادف است با افزایش مصرف برخی از فراورده های نفتی مثل نفت سفید و گاز مایع که مورد نیاز روستائیان و عشایر و مصرف کنندگانی است که به نوعی به گاز طبیعی شهری دسترسی ندارند، کار ذخیره سازی و تامین اینها هم انجام می گیرد.

مطالب پربازدید

برنامه ریزی و تامین هم به نحوی بوده که تا کنون در در زمینه توزیع نفت سفید و توزیع LPG در زمستان مورد نیاز روستائیان و عشایر هیپ مشکلی وجود نداشته و از طریق فروشندگان روستایی در اختیار آنها قرار می گیرد.

محمد اصغری

محمد اصغری (کارشناس هواشناسی) در این مورد گفت: سامانه ای که قرار بود عصر امروز در بر بگیرد، زودتر وارد شده بطوری که هسته بارندگی ها استان های چها محال و بختیاری، لرستان، شمال و شرق خوزستان در کرمانشاه و در بخش هایی از شمال ایلام و کهکیلویه و بویر احمد بارش بصورت برف گزارش شده است. استان هایی مانند همدان، مرکزی، کردستان بارندگی ها آغاز شده  اما در شهرهایی مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان هوای آلوده گزارش شده که توصیه می شود افراد آسیب پذیر در این هوا تردد نکنند.

اصغری همچنین گفت: بارندگی ها از عصر جمعه همراه با هوای سرد و کاهش دما گزارش شده است. از بامداد شنبه و یکشنبه هفته آینده هوایی سرد در کشر ما حاکم است، بصورتی که رکورد تهران از اول مهر 98 زده می شود و احتمال دارد این هوا به منفی 4 درجه زیر صفر هم برسد و اغلب بارنگی ها بصورت برف همراه است.

جبهه ای عظیم با ورود به قسمت آسیایی، سرما را با خود به ارمغان می آورد و به نظر می رسد با ورود این میزان از سرما که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه محیط زیست در سال های اخیر کم سابقه است، مردم نیز باید برای گذر از این جریان سخت توصیه های ایمنی را از طریق دستگاه های متولی در امر هواشناسی، جدی گرفته و مواردی نظیر مراقبت از لوله های آب را در دستور کار خود قرار دهند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا