مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

افزایش نجومی قیمت مسکن و اجاره زمین برای برپایی چادر و کانکس

مطالب پربازدید

خانه های پیش ساخته، کانکس نشینی، اجاره زمین برای کانکس، قیمت مسکنافزایش نجومی قیمت مسکن

اخیرا مستأجر‌هایی که بدلیل افزایش نجومی قیمت خانه و مسکن دیگر توان خرید یا اجاره منزل را ندارند، به ناچار به اجاره زمین برای برپا کردن چادر یا کانکس در آن روی آورده اند.

آری با پدیده جدیدی در حوزه مسکن روبرو هستیم، یک پدیده‌ اجتماعی تلخ که یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک کرمان در گفت‌وگو با ایسنا از گسترش آن در کرمان خبر داده و آن را نتیجه ناتوانی بسیاری از متقاضیان بخش مسکن استیجاری در پراخت اجاره خانه دانسته که موجب شده به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپا کردن چادر یا کانکس باشند.

بلایی که در پی انبوه بی توجهی‌ها به زندگی و معاش مردم و قیمت مسکن  و ضرورت ساخت و ساز و توجه به قشرهای کم درآمد و… بروز و نمود یافته و رفع آن در کوتاه مدت، بعید به نظر می‌رسد؛ آنقدر بعید که تأکید امروز سخنگوی دولت بر برنامه قوه مجریه برای ساماندهی مسکن و مستأجران چیزی جز شعار به نظر نمی‌رسد؛ شعاری که حتی توان مقابله با پدیده چادرنشینی و سکونت در کانکس در زمین‌های اجاره‌ای را نخواهد داشت!

بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت رشد مسکن ۹۲ درصد است و این موضوع باعث شده خریداران واقعی مسکن از خرید آن جا بمانند و افرادی که منتظر دریافت وام و تسهیلات خرید بودند نیز حتی قدرت خرید یک واحد کوچک را هم نداشته باشند، زیرا در شهر تهران ملکی که ۵۰۰ میلیون تومان بود به یک باره به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان رسید که خریداران واقعی نمی‌توانند این افزایش قیمت را جبران کنند.

مطالب پربازدید
سوداگری در بازار مسکن همواره وجود دارد و این رشد نامتعارف نشأت گرفته از سوداگری است، زیرا خریداران واقعی قدرت خرید ملک را ندارند و پول‌های سرگردانی که در بازار است حجم آن‌ها در حد خرید ملک نیست.

باید بنشینیم و ببینیم آیا دولت جمهوری اسلامی خواهد توانست اوضاع اقتصادی و اجتماعی نابسامان را سر و سامان دهد و گرانی و تورم و فشار اقتصادی (خصوصا افزایش نجومی قیمت مسکن) را به نفع مردم تعدیل کند؟

منبع: ایسنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا