مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

اپراتورهای واسط، عامل کلاهبرداری‌های جدید تلفنی/ مشترکان از پاسخگویی مجدد به تماس‌های ناآشنا خودداری کنند

مطالب پربازدید

سیدجمال هادیانرئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات پس از هشدار وزیر درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق تماس‌های بین المللی توضیحاتی ارائه داد.

سید جمال هادیان درباره شیوه جدید کلاهبرداران خبر داد:  شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.

هادیان با اشاره به کلاهبرداری جدید از روش برقراری تماس بین المللی و قطع سریع آن، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت ایران پیگیر شناسایی اپراتورهای واسطی است که این کلاهبرداری از طریق آنها انجام می شود.

برخی اپراتورهای واسط بین المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه های مشترکان می شود.

مطالب پربازدید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، تصریح کرد:  برهمین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت با ورود به این موضوع قصد شناسایی این اپراتورها را دارد  و همزمان با شناسایی این اپراتورها، اقدام های لازم برای قطع ارتباط آنها انجام می شود.

کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آنکه این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.

هادیان با اشاره به اینکه احتمال دارد منشا این تماس ها داخلی یا خارجی باشد، به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه کرد: پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین المللی و قطع آن از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا