مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

تجمع اعتراضی دانشجویان، طلاب و کارگران در حاشیه نماز جمعه اراک

مطالب پربازدید

تجمع اعتراضی دانشجویان، طلاب و کارگران در حاشیه نماز جمعه اراکدانشجویان انقلابی، طلاب و جمعی از کارگران هپکو امروز (29 شهریور 98)، در حاشیه نماز جمعه اراک نسبت به خصوصی سازی افسارگسیخته سازمان خصوصی سازی اعتراض کردند.

یکی از فعالان دانشجویی با اشاره به فضای امنیتی اراک می گوید: فضا به حدی امنیتی شده که کارگران از ترس بازداشت شدن حاضر به مطالبه حقوقشان نیستند. با اینکه دانشجویان دیروز با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ( دری نجف آبادی) دیدار و گفتگو و هماهنگی للازم را انجام داده بودند، متاسفانه وی حاضر به حضور در بین دانشجویان و کارگران نشد.

الته ناگفته نماند که، حجت الاسلام روح الله میرزایی (قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر) و کریمی (نماینده مردم اراک) در بین تجمع اعتراضی دانشجویان، طلاب و کارگران معترض به خصوصی سازی هپکو حاضر شدند.

مسئول سیاسی سابق دانشگاه امام صادق (سید محمدعلی میر ناصر) و جمعی از دانشجویان، که امروز صبح می خواستند در کارخانه هپکو حاضر و به درد دل کارگران گوش دهند، این جلسه به دلیل به جایی نرسید. میر ناصر در این رابطه می گوید: چتر برادران امنیتی اینجا بسیار سنگین است. حراست به کارگران نامه زده است که هر کس با دانشجویان صحبت یا مصاحبه کند عواقبش پای خودش است.

مطالب پربازدید

بیانیه دانشجویان در حمایت از تجمع دانشجویان در اراک

در پی تجمع اعتراضی دانشجویان، طلاب و کارگران، دانشجویان انقلابی سراسر کشور نیز بیانیه ای صادر کرده و خواستار واگذاری سهام این شرکت به کارگران هپکو و اعضای تعاونی آن شرکت شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

کارگران دلسوز هپکو به جای پافشاری صرف بر معوقات خود، همواره به راه انداختن کارخانه و از سرگیری خطوط تولید را داشته اند و در این مسیر با بیش از 1400 فرد و نهاد حکومتی مکاتبه داشته اند که متاسفانه تا کنون پاسخی در جهت اصلاح  عملی این فاجعه دریافت نکرده اند.

در این شرایط کارگران ناامید از همه جا برای شنیدن حرف هایشان و با وجود فرسایشی شدن این روند علیرغم میل باطنیشان مجبور به اقدامات تنش زا شدند تا شاید به این صورت توجهات مسئولان و افکار عمومی را به تاراج ثروت ملی هپکو جلب نمایند.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا