مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

ثبت اطلاعات ۲۱ هزار نفر در سامانه فرزندان غیرشاغل بازنشستگان کشور

مطالب پربازدید

صندوق بازنشستگی کشوریمدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بر اساس آمارها، از ۲۳ تیر امسال تاکنون، اطلاعات تخصصی و مهارتی بیش از ۲۱ هزار نفر در این سامانه ثبت شده است.

جمشید تقی زاده گفت: سامانه ثبت اطلاعات فرزندان غیرشاغل بازنشستگان کشوری، از ۲۳ تیرماه ۹۷ با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، شغلی و علمی فرزندان بازنشستگان تحت پوشش آغاز به کار کرد تا در زمان مورد نیاز که از سوی هریک از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری تعیین می‌شود، با در نظر گرفتن تخصص‌ها، دانش و مهارت‌های فردی و با اولویت اشتغال فرزندان بازنشستگان کشوری، از اطلاعات و داده های این سامانه برای بکارگیری این عزیزان استفاده شود.

قرار است در مرحله نخست و پس گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار این بانک اطلاعاتی، داده‌های جمع آوری شده در اختیار شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری برای کمک به ایجاد اشتغال فرزندان قرار گیرد.

از این تعداد، ۶۷۳ نفر در مقطع دکترا، ۶ هزار و ۸۸۵ نفر کارشناسی ارشد، ۱۱ هزار و ۳۳۳ نفر کارشناسی، یک هزار و ۵۵۳ نفر در مقطع کاردانی و یک هزار و ۴۰۶ نفر نیز در مقطع دیپلم و پایین از آن اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

مطالب پربازدید

براساس ابلاغی که به تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق شده است، حق تقدم بکارگیری نیرو در شرکت‌های تابعه صرفاً با فرزندان متخصص بازنشستگان مشترک صندوق خواهد بود. در این ابلاغ ۲۰۰ شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری موظف هستند که در استخدام‌های جدید خود حتما از این بانک اطلاعاتی استفاده کرده تا به کارگیری نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده از میان فرزندان بازنشستگان صورت پذیرد.

سامانه ثبت اطلاعات فرزندان غیرشاغل بازنشستگان کشوری همچنان فعال است و فرزندان متخصص و غیرشاغل بازنشستگان کشوری می‌توانند در مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت پایش به آدرس www.payesh۸۵۲۳.ir اطلاعات شغلی، تحصیلی و مهارتی خود را ثبت کنند.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا