مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

ثبت نام سفر اربعین 98 + جزئیات، شرایط، قیمت و هزینه

مطالب پربازدید

اربعین 98، پیاده روی اربعین 98سامانه سماح، ثبت نام اربعین 98مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، از شروع ثبت نام پیاده روی اربعین 98 از اول شهریورماه خبر داد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت‌ نام سفر اربعین 98 از اول شهریورماه آغاز می‌شود. با وجود لغو ویزای عراق برای ایرانی‌ها، اما خروج از کشور در اربعین، به ثبت‌نام در سامانه سماح منوط شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سازمان حج و زیارت اطلاع داد: با توجه به حذف روادید ایران و عراق و هزینه آن، اما زائران برای خروج از کشور، لازم است در سامانه سماح https://samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه می‌توان ثبت‌نام کرد.

سازمان حج فرایند ثبت‌ نام سفر اربعین 98 در این سامانه را تشریح کرد: متقاضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می‌کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

مطالب پربازدید

با توجه به توافقات انجام شده بین ایران و عراق زائران اربعین می توانند از 19 شهریور (دهم محرم) تا 7 آبان (30 صفر 1441) بدون نیاز به اخذ روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و با همراه داشتن گذرنامه معتبر برای حضور در آئین اربعین حسینی وارد عراق شوند. متقاضیان می تونند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی با اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نامنویسی را به سهولت انجام دهند.

این سازمان، مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح را کنترل جمعیت در مرز‌ها دانسته و اعلام کرد: زائران برای بیمه و تامین ارز مورد نیاز این سفر باید در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین پیش‌تر اعلام کرده بود طبق مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق است.

همچنین مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت هزینه نامنویسی در سامانه سماح را رایگان اعلام کرد و در مورد دیگر هزینه های ثبت نام سفر اربعین 98 افزود: زائران باید در زمان ثبت نام، هزینه های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که این هزینه ها به همراه حق الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدودا 25 هزار تومان خواهد بود. البته در صورت عدم مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی این هزینه 3000 تومان تقلیل می یابد و متقاضیان باید 22 هزار تومان پرداخت کنند.

وزارت کشور نیز اعلام کرده است: از دهم ماه محرم برابر با ۱۹ شهریورماه زائران اربعین به شرط ثبت‌نام قبلی، اجازه خروج از کشور را دارند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
منبع
شبکه خبر
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا