مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

ثبت نام کارگران فاقد بیمه، برای دریافت سبدکالا

مطالب پربازدید

خرید کالادبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: غیر از کارگران مشمول قانون کار، بخشی از کارگران فصلی و ساختمانی فاقد بیمه هم هستند که باید شناسایی و مشمول دریافت بسته حمایت غذایی شوند.

هادی ابوی اظهار کرد: وزارت کار به جای ادارات و سازمانهای بهزیستی، می‌تواند در قالب بخشنامه‌ای اعلام کند که کارگران فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری استان  محل سکونت خود مراجعه و نسبت به معرفی و ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی اقدام کنند.

این کار با توجه به تعداد کارگران فاقد بیمه هر استان، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و اطلاعات دریافتی کارگران در اختیار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، سامانه سنای قوه قضاییه با چنین رویکردی ایجاد شده و افراد قبل از تشکیل پرونده و یا دریافت هرنوع وامی به این سامانه مراجعه می‌کنند تا یک بانک اطلاعاتی مشخص از افراد تشکیل شود.

مطالب پربازدید

شایان ذکر است، قبلا سازمان تامین اجتماعی، سامانه پیامکی١٠٠٠١٤٢٠ و شماره تلفن ١٤٢٠ را به عنوان پل‌های ارتباطی برای بیمه شدن ٣ میلیون کارگر فاقد بیمه بر لزوم بررسی مداوم وضعیت بیمه‌ای کارگران اعلام کرده بود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا