مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

جاماندگان کمک معیشتی که کد رهگیری دریافت نکرده اند به سایت مراجعه کنند

مطالب پربازدید

ثبت نام جاماندگان حمایت معیشتی دولت و یارانه نقدیجاماندگان کمک معیشتی (افرادی که کد رهگیری دریافت نکرده اند) می توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir اعتراض و درخواست خود را برای برقراری کمک معیشتی دولت (حمایت معیشتی) ثبت کنند.فردا (12 آذر) آخرین مکهلت ثبت درخواست در این سامانه است.

ثبت نام جاماندگان حمایت معیشتی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در گفتگوی تلویزیونی گفت: از همین امروز صبح افرادی که درخواست خود را در سامانه ستاره 6369 مربع، ثبت کردند ولی پیامک حاوی کد رهگیری را دریافت نکردند (جاماندگان کمک معیشتی)، می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره حسابی که در سازمان هدفمندی یارانه ها ثبت شده و به این حساب یارانه واریز می شود، در سایت  hemayat.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند. پس از تکمیل درخواست در این سایت، ستاد شناسایی مشمولا استعلام می گیرد و مجموع درآمد و هزینه خانوار را می سنجد و نتیجه طی 3 هفته اعلام می شود.

حسین میرزایی گفت: تا کنون 4 میلیون پیامک برای متقاضیان ارسال شده است اما به دلایل مختلف برخی از متقاضیان هنوز پیامکی دریافت نکرده اند. در برخی از موارد حتی تا 5 مرتبه ارسال مجدد پیامک داشتیم اما بعد از تماس متوجه شدیم که تلفن همراه فرد خاموش است. این اقدام برای رفع دغدغه مردم و جهت کمک حال افرادی سالمندی که توان تهیه سیم کارت به نام خود را ندارند انجام می شود.

وی در مورد افرادی که یارانه نمی گیرند و مشمول کمک معیشتی نیز نشده اند اما متقاضی دریافت این کمک هستند اظهار کرد: افرادی که مشمول هر دو حمایت دولت یعنی یارانه نقدی و کمک معیشتی نبودند از اول دی ماه می توانند با مراجعه به پلیس+10 درخواست خود را ثبت کنند، البته در باره این موضوع در اطلاعیه های بعدی توضیح بیشتری داده خواهد شد.

مطالب پربازدید

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی همچنین در بخشی از سخنانش عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد شناسایی حمایت معیشتی فقط متولی کمک معیشتی هستند و موضوع یارانه نقدی و… در وظایف ما نیست.

شایان ذکر است، وی قبلا اعلام کرده بود که، افراد دارای وسع مالی بالا قطعا مشمول یارانه نقدی نخواهند شد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا