مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

حبیبی: چرا دولتی ها باید از جیب کارگران و بازنشستگان برای اداره کشور هزینه کنند؟

مطالب پربازدید

حبیبیبنا به گفته عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، بار کمبود بودجه دولت را بر دوش اقشار کم درآمد انداخته اند در حالی که پولدارها مالیات نمی دهند.

نظر حبیبی در مورد گرانی

حسین حبیبی در رابطه با این موضوع می گوید: موج گرانی کالاها و خدمات مدت هاست که شروع شده، اول گران شدن نان و بعد هم گرانی بنزین. این گرانی زندگی همه مردم به خصوص کارگران را با مشکل مواجه می سازد و در نبود امنیت شغلی به عنوان مهمترین پارامتر امنیت روانی کارگران، گرانی و تورم نیز مزید بر علت می شود.

ادره کشور از جیب کارگران و بازنشستگان

بنا به عقیده حبیبی، وعده دولتی ها در زمینه رفاه و اشتغال برآورده نشده است. چرا باید از جیب کارگران و بازنشستگان کم درآمد برای اداره امور کشور هزینه شود؟ دولت اگر کمبود بودجه دارد چرا به سراغ ثروتمندان نمی رود و بار آن را با گران کردن بنزین بر دوش اقشار کم درآمد می اندازد؟ دولت اگر نظام مالیاتی کشور را اصلاح کند و از همه مشمولان مالیات بگیرد دیگر نیازی به اتخاذ سیاست های انقباضی و کسب درآمد از طریق گران کردن بنزین نخواهد داشت، منتها این کار را نمی کنند، چون نمی خواهند بکنند.

به گفته حبیبی، به دو دلیل از ثروتمندان مالیات نمی گیرند، اول اینکه خود دولتی ها و قانون گذاران عموما جزو همین طبقه هستند و باید مالیات بدهند و دوم اینکه بالا دستی ها، خدمتگذاران سرمایه داران هستند و نمی خواهند آنها رنجیده خاطر شوند. اوضاعی به وجود آورده اند که در آن فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر می شوند. من کارگر باید بیشتر از 8 ساعت در روز کار کنم و توجهی به خانواده ام نداشته باشم، در نتیجه همیشه در استرس و نگرانی روحی بسر ببرم و آرامش نداشته باشم.

مطالب پربازدید

به عقیده حسین حبیبی، این شرایط موجب شده برای تامین مایحتاج خانواده، به دلیل ناتوانی، اجناس و اقلام بی کیفیت تهیه کنم. ناتوانی معیشتی موجب شده به دلیل گرانی دارو و درمان، به بیماری های خود و اعضای خانواده توجه نکنم و کرامتم زیر سوال برود.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا