مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

رئیسی: با اجرای عدالت هیچکس اجازه دور زدن قانون و تخلف قانونی را نخواهد داشت

مطالب پربازدید

رئیسیدر مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه که امروز صبح برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) گفت: تلاش می‌کنم از ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت کاهش آلام و مشکلات، احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و آنچه مورد خواست مردم است، تلاش کنم.

وی همچنین اظهار کرد: برنامه تحول قضایی در بستر گام دوم با همکاری همه بخش‌ها چه دولت و چه مجلس باید انجام شود و باید همه تلاش کنند این گام دوم در عرصه عدالت به خوبی برداشته شود. ما اگر بخواهیم در اصلی تفاهم کنیم که نزدیک‌ترین اساس به اجرای عدالت باشد، اجرای قانون است.

باید بگوییم هیچکس اجازه دور زدن قانون و تخلف قانونی را نخواهد داشت. اگر محور قانون باشد چه در دستگاه قضا و دستگاه‌های دیگر که البته مواردی که مشکلی داشته باشد شامل شرایط بحرانی نمی‌شود. خدا رحمت کند امام(ره) را که در زمان جنگ باید و نباید را تعیین کردند.

کسانی را می‌خواهیم که تحول را در خودشان بیندیشند، در عمل تحول ایجاد کرده و در مقابل تحول قرار نگیرند. من با توجه به شناختی که از سطوح مختلف قضایی دارم می‌دانم که آنها در مقابل تحول نیستند ولی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیروهای جوان را دنبال خواهیم کرد تا تحول در دستگاه قضایی انجام شود.

مطالب پربازدید

چند نفری هستند که به عنوان کارمند یا قاضی منحرف‌ می‌خواهند دستگاه قضایی را آلوده جلوه دهند ولی آنها بدانند با همکاری همکاران، در مقابل این افراد منحرف خواهیم ایستاد و مصمم هستیم تا سلامت دستگاه قضایی را تضمین کنیم.

مسئله حقوق شهروندی از موضوعات جدی در دستگاه قضایی است. ما نمی‌توانیم در مقابل تجاوز به آب، خاک، جنگل، محیط زیست و سلامت قضایی مردم و آنچه حقوق حقه مردم است، بی‌تفاوت باشیم. مردم با عمل قضات، باید دستگاه قضایی را پناه خود و قاضی را به عنوان حامی مطمئن بشناسند.

فرد اگر مورد تعقیب و مجازات قرار می‌گیرد، باید کرامتش حفظ شود. مسئله تکریم نسبت به همه کسانی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند، باید جزو اصول باشد. ما از دستگاه‌های اداری تکریم ارباب رجوع را مطالبه می‌کنیم.

ساختارها اشکال دارند. باید ساختارها اصلاح شوند وگرنه هر روز شاهد یک پرونده و یک تخلف هستیم. ما از یک سوراح نباید دو بار گزیده شویم. اصلاح قوانین و مقررات که دیگران از آن سواستفاده می‌کنند، ضروری است.

اجرای عدالت برای این است که امنیت داشته باشیم. من به عنوان خدمتگزار مردم و همکار شما در دستگاه قضا از جامعه نخبگان و اصحاب رسانه می‌خواهم به دستگاه قضا کمک کنند که جامعه اثرگذاری هستند و با حضور نخبگان نشست خواهیم داشت و نگاه‌های آن ها را مورد توجه قرار خواهیم داد. نگاه دانشجویان و حزب‌الله را می‌خواهیم که هم در جریان باشند که در این رابطه احساس مسئولیت می‌کنند.

مطالب پربازدید

اگر عنایت حضرت ولی عصر(ع) نباشد همه کارها آن چیزی نباشد که مورد رضایت آنها است باید توجه آنها باشد که کار ارزش پیدا کند. از امام رضا(ع) و پدر ایشان می خواهم که به دست ما گره از زندگی مردم گشوده شود. به دست ما آن چه دیگران ایجاد کردند حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا