مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

سیر تا پیاز بسته حمایتی دولت از زبان معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی

مطالب پربازدید

بسته حمایتی دولتبا اینکه واریز مبالغ بسته حمایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی به اتمام رسیده، متاسفانه کسانی هم هستند که این بسته حمایتی را نگرفته اند و تعداد قابل توجهی از آنهایی هم که گرفته اند می گویند میزان دریافت بسته حمایتی با با مبالغ اعلام شده برحسب بعد خانوار منطبق و یکی نیست.

پیش از اجرای این طرح اعلام شده بود این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال، دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سه نفره دو میلیون ریال، چهار نفره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون ریال است. در حالی که تعداد قابل توجهی از آنهایی هم که گرفته اند می گویند میزان دریافت بسته حمایتی با با مبالغ اعلام شده برحسب بعد خانوار منطبق و یکی نیست.

 

اینک نگاهی می کنیم به اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه» ازشروع طرح تا کنون:

مطالب پربازدید

در مرحله اول این طرح، که از دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ اجرا شد، کارت یارانه سرپرست خانوار گروه اول (مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور) بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان شارژ شد تا با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

در اواخر آبان ماه سال جاری، گروه دوم که کارکنان دولت بودند، بسته حمایتی به حسابشان واریز شد. تا آخر آذر ماه؛ گروه بعدی که بازنشستگان تامین اجتماعی بودند هم بسته حمایتی دولت را دریافت کردند.

بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هم، گروه بعدی بودند که واریز بسته حمایتی آنها از ۲۹ دی ماه شروع و تا شب گذشته ادامه داشت و طبق گفته معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی به اتمام رسید.

بعد از اعلام پایان واریز بسته حمایتی توسط رحیم اردلان (معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی)، وی در مورد کسانی که از دریافت بسته حمایتی جا مانده اند و به حسابشان واریز نشده توضیحاتی به شرح زیر ارائه داند:

وی در این مورد گفت: اگر شخصی احساس کرد مشمول دریافت بسته است یعنی سابقه بیمه پردازی طی هفت ماه گذشته داشت و دریافتی‌اش زیر سه میلیون تومان است اما بسته به حسابش واریز نشده، می‌تواند علت را از طریق تلفن گویای ۱۴۲۰ جویا شود و موارد را گزارش دهد، البته قرار بود که وزارت رفاه سامانه#۴*۴* را فعال کند که آن هم باید طی امروز و فردا فعال شود؛ البته اطلاع دقیقی در این باره ندارم و وزارت تعاون باید در این زمینه پاسخگو باشد.

مطالب پربازدید

اگر زن بیمه شده سرپرست خانوار باشد این مبلغ به حساب خودش و اگر سرپرست نباشد به حساب همسر و سرپرست خانوارش واریز می‌شود حتی اگر همسر وی بیمه شده نباشد.

بسته حمایتی به دختران کارمند مجرد که تنها فرد بیمه شده خانه خود هستند نیز تعلق می‌گیرد و به حساب سرپرست خانوارشان واریز می‌شود.

تفاوتی نمی‌کند بیمه شده متعلق به کجا باشد، فقط باید دریافتی زیر سه میلیون داشته باشد و از اول فروردین تا آخر مهر ۹۷ سابقه بیمه‌ای داشته باشد.

زوج‌های جوانی که هر دو بیمه شده‌اند ولی حساب یارانه‌شان را از خانواده خود جدا نکرده‌اند نیز این مبلغ به حساب سرپرستشان واریز می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه، در آخرین اطلاع رسانی دو راه ارتباطی ( تلفن گویای ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی و سامانه موبایلی  #۴*۴*) که چند روز پیش اعلام شده بود همچنان غیر فعال است و در دسترس نمی باشد.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا